כניסה
הרשמה לניוזלטר

יש מילים חמות בשוק הנדל”ן בשנים האחרונות: התחדשות עירונית, תמ”א 38, פינוי בינוי – מה הקשר בין אלו לשבר הסורי אפריקני ומה ההבדלים בין סוגי התמ”א השונים?

שיר גרניט | 23 ביוני 2019 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

מה תמ”א מה? ההבדלים בין סוגי התמ”א השונים

מדינת ישראל נמצאת על קו השבר הסורי אפריקני, מה שאומר שהיא מועדת לרעידות אדמה חזקות. כמה חזקות? בעבר היו כמה כאלו שהחריבו ערים בארץ: יפו, עכו, צפת, טבריה וירושלים – כולן נפגעו לאורך ההיסטוריה באופן משמעותי מאד מרעידות אדמה. כאשר המדינה קמה ובשנותיה הראשונות, המטרה המידית הייתה לבנות, הרבה, וכמה שיותר מהר. אף אחד לא התעסק בתקנים ומעט מאד התעסקו בביטחון המבנים שנבנו.

תקן בניה לבניינים עמידים לרעידות אדמה נכנס לתוקפו רק בשנת 1980 והוא הקיף רק בניינים חדשים, ומה לגבי כל המבנים שנבנו קודם לכן שאינם עומדים בתקן? עניין אחר שקיבל דחיפות לאומית עשור לאחר מכן בתקופת מלחמת המפרץ הוא נושא הממ"דים. בניינים שנבנו לאחר שנת 1992 היו מחויבים לכלול ממ"ד בכל דירה. בניינים ישנים יותר – לא.

תמונה: shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
לחזור להיות אחד – כמו בגן עדן

נדב רט

מסע רוחני יהודי בתחום הזוגיות והנישואים

עתידני-העל: הצַפָּר, הסופר ועקרת הבית המצליחים לחזות אירועים טוב יותר מאנליסטים של שירותי הביון

דינה גורדון

יוזמה של קהילת המודיעין בארה"ב הביאה להקמת קבוצה של עתידנים מסוג חדש – עקרות בית ומהנדסים, אמנים וסופרים, עורכי דין וסטודנטים – המצליחים להעריך בדיוק מרשים את ההסתברות לאירועי טרור, לחילופי שלטון ולשינויים גיאופוליטיים. עקבנו אחריהם מאז 2016. זה סיפורם

משכנתא רב-תכליתית – לא רק לדירה ראשונה

בחסות לאומי

כשאנחנו חושבים על משכנתא, יש להבין שמדובר כנראה בהלוואה הגדולה בחיינו, שאותה אנחנו לוקחים לרוב בשביל לקנות את הדירה הראשונה (לעיתים אפילו היחידה) בחיינו.

החטופים שחולצו משבי חמאס, לואיס הר ופרננדו מרמן הפתיעו את לוחמי ימ”מ באירוע הוקרה בכנסת – בסרטון תודה על חילוצם

צוות מגזין אפוק

"אין מילים לתאר את האושר שהבאתם אותנו הביתה"

“חיסלנו את מפקד אזור דרום לבנון ביחידה האווירית של חיזבאללה”

צוות מגזין אפוק

סיכום הצהרת דובר צה"ל

“כשאנחנו רואים את רוסיה בונה כוח באזור שקרוב לפולין – אנחנו פשוט מפחדים”

יאן יקיאלק

ריאיון עם אנה מריה אנדרס, מזכירת המדינה של פולין לענייני דיאלוג בין-לאומי, על "מבצר טראמפ", על צינור הגז "נורד סטרים 2" ועל ברקזיט אפשרי של פולין

שתפו: