כניסה
הרשמה לניוזלטר

שיחה עם נמרוד אלוני, פרופ׳ לפילוסופיה של החינוך, על הכשרה לאמנות החיים, על תרבות גבוהה ועל דמות המחנך המושלם

דינה גורדון | 15 בנובמבר 2018 | פילוסופיה | 11 דק׳

איך ללמד חוכמה במקום ידע

אחד התפקידים המרכזיים של המורים בעבר היה להעביר ידע. היום הידע קיים בכל מקום. מהו אם כך תפקידו של המורה היום? אני שואלת את פרופ' נמרוד אלוני בתחילת שיחתנו במשרדו בסמינר הקיבוצים. פרופ׳ אלוני, בנה של שולמית אלוני, הוא ראש המכון לחינוך מתקדם במכללת סמינר הקיבוצים, ראש קתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי ומנהל תחום האתיקה החינוכית ב"מרכז לאתיקה בירושלים". הוא פרסם עד היום תשעה ספרים בתחום החינוך ההומניסטי, החינוך המוסרי והחינוך לדמוקרטיה.

שעמום מחוסר גירויים חיצוניים הוא ביטוי לשממה פנימית. אפשר ללמד חוכמה. אבל צריך שהמורים עצמם יהיו מופת של דוגמה אישית של חוכמה

צילום מקור: תקווה מהבד

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
טרילמת הברון מינכהאוזן – מדוע אין דרך לבסס באופן מוחלט אף טענה או אמונה

איל לוינטר

הספר שמסביר כל ויכוח פוליטי באמצעות תיאוריה אחת פשוטה

איל לוינטר

פרדוקס טוקוויל – ככל שהמצב משתפר, נהיה גרוע יותר

איל לוינטר

מה נשאר מאיתנו אחרי שנלך?

מאיה מזרחי

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם שעמום? לחשוב על הנשמה

דינה גורדון

מדוע לסבול זה טוב

מאיה מזרחי

שתפו: