תעסוקה
צוות מגזין אפוק | 14 במאי 2019 | חברה והיסטוריה | 2 דק׳
נקודה למחשבה: מדוע יש פחות נשים במקצועות טכנולוגיים?
רבים מדברים על אי השוויון במקצועות המדע והטכנולוגיה בין גברים לנשים. התמונה מוכרת: על כל 20 גברים בחוגים להנדסת חשמל בישראל יש שתי נשים, במקרה הטוב. ממשלות רבות בעולם המערבי משקיעות תקציב לא מבוטל במטרה לשנות זאת ולעודד נשים להשתלב במקצועות ה-STEM – מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה. אבל מחקר של פרופ' גיזברט סטואט מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת לידס בקט שבבריטניה מציע הסבר אחר לתופעה וטוען שהתקציבים הרבים לא יפתרו את העניין.
לצורך המחקר, בחנו פרופ' סטואט ושותפו את ממצאי מבחני פיז"ה של ארגון OECD לשנת 2015, בהם נאמדו מיומנויותיהם של תלמידי תיכון ב-70 מדינות. במבחן של אותה שנה הושם דגש על המיומנויות בתחום המדעים, אבל נבחנו גם תחומי המתמטיקה ואוריינות הקריאה. כשפרופ' סטואט ושותפו השוו את הישגי הבנים והבנות במדעים ובמתמטיקה הם לא ראו הבדלים משמעותיים. לעומת זאת, כשבחנו את נקודות החוזק של התלמידים, כלומר באילו תחומים התלמידים הצליחו ביותר, גילו שאצל מרבית הבנות התחום החזק היה אוריינות הקריאה ואצל מרבית הבנים – מתמטיקה או מדעים.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו