כניסה
הרשמה לניוזלטר

מוצרים יפים שובים את העין ואת הלב, ואנשים נהנים לקנות אותם, נכון? כן. ולכן הם יקנו…

צוות מגזין אפוק | 27 בפברואר 2018 | פסיכולוגיה | 1 דק׳

מוצרים יפים מדי גורמים לצרכן להשתמש בהם פחות

מוצרים יפים שובים את העין ואת הלב, ואנשים נהנים לקנות אותם, נכון? כן. ולכן הם יקנו יותר מהמוצרים האלה, נכון? לא בדיוק. חוקרים מאוניברסיטת מדינת אריזונה מצאו בסדרת מחקרים שכאשר מדובר במוצרים מתכלים, אנשים נוטים להשתמש פחות במוצרים שהם יפים מאוד.

במחקר אחד החוקרים הניחו במשך שבוע נייר טואלט רגיל בחדרי שירותים במועדון ספורט. בשבוע השני הם הניחו באותו מקום נייר טואלט מקושט בעיטורים של חג המולד. התוצאה הייתה שבשבוע הראשון השתמשו ב-21 גלילים של נייר טואלט ובשבוע השני רק ב-10 גלילים. במחקר אחר נתנו לאנשים לאכול עוגיות פשוטות או עוגיות מעוטרות בזיגוג מרהיב. התוצאה היתה שאנשים, כאשר היו רעבים, אכלו פחות מהעוגיות המעוטרות וגם אמרו שפחות נהנו מהן.

תמונה: Fotolia

שתפו: