כניסה
הרשמה לניוזלטר

ששת עקרונות השכנוע שגילה פרופ' רוברט סיאלדיני נמצאים בשימוש תאגידים, שירותי ביטחון, ונלמדים בכל העולם. בראיון מיוחד הוא מספר על דרכי השכנוע החדשות והמהפכניות שגילה, שהובילו אותו לפרסם את ספרו החדש

דינה גורדון | 23 בספטמבר 2016 | פסיכולוגיה | 11 דק׳

התגליות החדשות של ממציא תורת השכנוע

בגלגול הקודם שלו פרופ' רוברט סיאלדיני (Cialdini) היה סוג של סוכן חשאי. הוא הסתנן לכיתות לימוד, השתלמויות וכנסים של שורה רחבה של בעלי מקצוע שמקדישים את זמנם לשכנע אותנו להסכים להצעות המפתות שהם מציעים לנו. הוא הקליט את השיעורים שניתנו למנהלי שיווק, לסוכני מכירות, למומחים ליחסי ציבור ולמגייסי עובדים לתאגידים. הוא רצה לחשוף מהן טכניקות השכנוע הטובות ביותר שתמיד עובדות.

להפתעתו הוא גילה שכמעט תמיד אמרו למשתתפים שלכל מקצוע יש את דרכי השכנוע המיוחדות שלו. שכנוע בתחום הפרסום עובד אחרת מאשר בשיווק, ואחרת בגיוס תרומות ואחרת ביחסי ציבור, ואחרת בגיוס עובדים.

צילום: באדיבות ד״ר רוברט סיאלדיני

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אנו נוטים לשגות ולחשוב שהאושר האמיתי מחכה לנו תמיד מעבר לפינה – במטרה הבאה, בקשר החברתי הבא או בחופשה הקרובה
מסלול הריצה ההדוני – מדוע רמת האושר שלנו תמיד תישאר בסיסית

מאיה מזרחי

צילום: Patrick Schneider/Unsplash
ניקסן – האמנות ההולנדית של לא לעשות כלום

מאיה מזרחי

עיצוב אילוסטרציה: מגזין אפוק, תמונות: Focus Pix/Shutterstock.com, Jamie Squire/Getty Images, Clive Brunskill/Getty Images,
Hannah Peters/Getty Images, Jack Guez/AFP
משחקים מנטליים: מה גורם לספורטאים הגדולים ביותר "להיחנק" תחת לחץ, ולאחרים לפרוח

איל לוינטר

חרם זה מאבק המתרחש לרוב בתוך האליטה, או כנגד ילדה חדשה שהיא הדבר האקזוטי החדש המהווה איום על אחת הבנות
בתוך מוחו של בריון

מאיה מזרחי

צילום: Shutterstock
הנטייה לראות את הרע באחרים, במקום את הטוב

דינה גורדון

צילום: Shutterstock
השאלה שמאחורי השאלה: המתודולוגיה ללקיחת אחריות אישית

מאיה מזרחי

שתפו: