כניסה
הרשמה לניוזלטר

מערכת הביטחון הישראלית מנסה לאתר הנהגה מקומית ברצועת עזה, ונעזרת לשם כך במאג’ד פרג’, ראש המודיעין הכללי ברש”פ. מיהו האיש ומהן התוכניות שלו? | פרשנות

יוני בן מנחם | 14 במרץ 2024 | מחשבות | 5 דק׳

הכתובת החדשה של ישראל ברצועת עזה

בחודשים האחרונים הפציע שמו של הגנרל מאג'ד פרג', לצדו של חוסיין א-שיח' מזכ"ל הועד הפועל של אש"פ, כאחד המועמדים המובילים להיות יורשו של מחמוד עבאס בן ה-88 בתפקיד יו"ר הרש"פ, כשהאחרון יחליט לרדת מהבמה הפוליטית או ייכנס לנבצרות בגלל מצב בריאותו הרופף.

מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלסטיני המקורב לשב"כ הישראלי ול-CIA, הינו האחראי הבכיר ברש"פ למלחמה בטרור ולשיתוף הפעולה הביטחוני של הרש"פ עם ישראל ועם ארה"ב. לרשותו עומדים אלפי לוחמים פלסטינים חמושים בנשק ומערכות איסוף מודיעין משוכללות.

על פי גורמים בכירים בחמאס, בשבועות האחרונים פועל מאג'ד פרג', בסיוע שותפו הפוליטי חוסיין א-שיח', לבצר את מעמדו ולחסל פוליטית את מתנגדיו. הוא זה שמוביל את המערכה למנוע את שחרורו של מרוואן ברגותי מהכלא הישראלי במסגרת עסקת חילופי שבויים עם חמאס. פרג' הצליח לשכנע את השב"כ הישראלי ואת ה-CIA שברגותי הינו טרוריסט, ואם ישוחרר מן הכלא הוא יבטל את התיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ ובין הרש"פ לארה"ב.

מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי ברשות הפלסטינית, 25 בדצמבר 2022 | צילום: AHMAD GHARABLI/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: