כניסה
הרשמה לניוזלטר

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה פה אחד להרחיק זמנית את חטיב יאסין מרע”מ, שטענה כי חמאס לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים, ואת עאידה תומא סלימאן מחד”ש, שהאשימה את צה”ל בפשעי מלחמה

קרן זריהן | 15 בנובמבר 2023 | מחשבות | 3 דק׳

סנקציות הוטלו על שתי חברות כנסת ערביות בשל התבטאויות בלתי ראויות

ועדת האתיקה בראשות ח"כ ינון אזולאי החליטה פה אחד להרחיק את חברת הכנסת חטיב יאסין (רע"מ) מישיבות ועדות הכנסת והמליאה לתקופה של חודש, מה-20 בנובמבר עד ה-20 בדצמבר, ולשלול את שכרה לתקופה של שבועיים. יאסין תהיה רשאית להיכנס לישיבות לצורך הצבעה בלבד.

כמו כן, החליטה הוועדה פה אחד להרחיק את חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (חד"ש) מישיבות ועדות הכנסת והמליאה לתקופה של חודשיים, מה-20 בנובמבר עד ה-20 בינואר 2024, ולשלול את שכרה לתקופה של שבועיים. גם סלימאן תהיה רשאית להיכנס לישיבות לצורך הצבעה בלבד.

ועדת האתיקה החליטה כי יאסין וסלימאן הפרו את כללי האתיקה 1א(4) ו-1א(5) (סלימאן באופן חמור) הקובעים: "חבר הכנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה, יהיה מסור למילוי תפקידיו בכנסת, ינהג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר כנסת ויעשה לטיפוח אמון הציבור בכנסת. חבר הכנסת ימלא את שליחותו בכנסת באחריות, ביושר ובהגינות, מתוך מחויבות למעמדו כמנהיג בחברה, וישאף לשמש דוגמה אישית להתנהגות ראויה".

חברת הכנסת אימאן ח'טיב-יאסין, ממפלגת רע"מ וחברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, ממפלגת חד"ש | צילומים: Yonatan Sindel/Flash90

שתפו: