כניסה
הרשמה לניוזלטר

אחת השאלות הגדולות שאני נתקל בהן בסדנאות ובתהליכים שאני מוביל עם חברות, ארגונים ואנשים פרטיים היא:…

אלון אולמן | 9 באוקטובר 2014 | מחשבות | 3 דק׳

למה לא מלמדים בביה״ס את הדברים החשובים בחיים?

אחת השאלות הגדולות שאני נתקל בהן בסדנאות ובתהליכים שאני מוביל עם חברות, ארגונים ואנשים פרטיים היא: ״למה לא מלמדים בבית הספר, בתיכון ובאוניברסיטה את הדברים החשובים באמת בחיים?״

מדוע לא מלמדים איך להצליח בחיים? איך לפתח את הדימוי העצמי? איך לטפח מערכות יחסים? איך עושים כסף? איך שומרים על הבריאות הגופנית והנפשית? איך מציבים מטרות ויעדים ופועלים להגשמה שלהם?

יש כל כך הרבה אנשים שסיימו את מערכת החינוך ומאמינים שאין להם צורך להמשיך ללמוד. הם בטוחים שרכשו את הידע הנדרש עבורם בחיים. אנשים כאלה לא מתפתחים ופשוט ״חיים את החיים״. הם רק לא מבינים שבטבע, מה שלא צומח - קמל ונובל.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
דעה: לישראל אסור ליפול למלכודת המשא ומתן של יחיא סינוואר

יוני בן מנחם

חמאס הפתיע את ישראל בהסכמתו להפסקת אש על פי "הצעה מצרית" שכלל לא הובאה לידיעת ישראל, והעביר את הכדור למגרש הישראלי. אם ישראל תפעל נכון ותרחיב את אחיזתה גם ל"ציר פילדלפי", היא יכולה לייצר מנוף לחץ חשוב על חמאס

דעה: “חוק שימור הרוע” קובע שלא ניתן למגר לגמרי את הרעים

ד"ר משה רט

החוקיות הקיימת בעולמנו ומבטיחה כי תמיד יישמר האיזון בין טוב לרוע

דעה: הניסוי המסוכן בעולם יצא (בסוד) לדרך

רקפת תבור

הניסוי, שמארגניו לא הכריזו עליו באופן נרחב כדי למנוע תגובה ציבורית, עוסק בירי של חומרים לשמים כדי להחזיר את אור השמש לחלל וכך לחסום את קרינת השמש

דעה: הכישלון האפי של דוקטרינת ביידן מול איראן

איל לוינטר

14 הפעולות האמריקניות האחרונות במזרח התיכון (או אי הפעולות) ששכנעו את איראן שהיא יכולה לתקוף את ישראל, ומעמידות בסכנה את עתיד האזור

מפקד משמרות המהפכה: “להרחיב את החזיתות נגד ישראל ולסגור את מזרח הים התיכון”

יוני בן מנחם

על רקע פעולת צה"ל ברפיח והאפשרות להרחבתה, השקט היחסי במתיחות בין ישראל לאיראן הינו מלאכותי | פרשנות

פרשנות: לאחר שתיווכה בין איראן לסעודיה, כעת פרסה סין את חסותה על מאמצי הפיוס בין פת”ח לחמאס

יוני בן מנחם

סין מנסה לנצל את הוואקום שהותיר אחריו ביידן ולתווך גם במשבר בתימן

שתפו: