כניסה
הרשמה לניוזלטר

למה אומרים לחיים? למה אומרים אמן? למה מכסים את החלות?

דורון בטשי | 22 בינואר 2013 | מחשבות | 2 דק׳

כוחה של מילה

סך הפעולות, החוויות, הנורמות ו"התמונות" שאנו חווים טרם המפגש עם מילה או ביטוי כלשהו, משפיעות עלינו באופן שונה. הפרשנות האישית הנוצרת אצל כל אחד מאיתנו נעה בין אהדה, אדישות ועד אנטגוניזם. כך למעשה יוצרות מילים ורצף ביטויים משמעות ייחודית אצל כל אחד מאיתנו, והקשת הרחבה של חיינו מושפעת מכך. אני יודע, אתם רוצים דוגמאות.

כשפגשתי בפעם הראשונה את הראשון שאמר לי - מה המצב אחי? הייתי בטוח שהוא צוחק. אני בן יחיד ואח לשתי אחיות, אני לא זוכר שיש לי אח נוסף ולדעתי הוא גם לא הכיר את אמי ז"ל, מה גם שלא נראה לי שאנחנו דומים. אחי? מילה גדולה בעלת משמעות עבורי, איך היא הפכה לנחלת הכלל ונאמרת בקלות שכזו? באחד המאמרים האחרונים ציינתי את תוכניתו של חיים הכט "יצאת צדיק" והתייחסתי לעבריינים שפגעו בלקוחות ואינם נותנים את הדין (גיליון 242). חשבתי על כך מאוחר יותר, גם המילה "צדיק" הורסת את מרקם הערכים. האם מי שממלא את חובתו כראוי הוא צדיק? זו חובתו. צדיק מוגדר אדם שהתנהגותו נעלה מהסטנדרט והוא עושה יותר מהמצופה ממנו.

צילום: Photos.com

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שינוי המדיניות האמריקנית כלפי ישראל

יוני בן מנחם

על הפרק מחלוקות נוספות בין שתי המדינות | דעה

פרשנות: ישראל פועלת נגד ארגון אלג'מאעה אלאסלאמיה בלבנון

יוני בן מנחם

גורמים בלבנון טוענים כי המוסד הישראלי והמודיעין האמריקני עוקבים זמן רב אחרי פעילות הארגון

פרשנות: הטקטיקה החדשה של חמאס

יוני בן מנחם

הארגון החליט לשנות את הטקטיקה שלו בלחימה, והוא נערך ליום שאחרי המלחמה מתוך הנחה שישראל תכבוש בשבועות הקרובים את אזור רפיח ו"ציר פילדלפי"

פרשנות: איך לעצור את תהליך הנאציפיקציה ברצועת עזה?

יוני בן מנחם

בשיח הפלסטיני ברצועת עזה אין כיום דיבור על חשבון נפש בגין הטבח שבוצע, להפך - מנסים לטשטש את מעשי האונס ולהצדיק את הטבח עצמו

פרשנות: האויב המשותף של ישראל ורוסיה

יוני בן מנחם

הטבח במוסקבה השבוע מדגיש שוב את הסכנה הנשקפת לעולם מתנועות טרור אסלאמיות. למרות זאת, מאז תחילת המלחמה, רוסיה התקרבה יותר לחמאס והפכה עוינת יותר לישראל

פרשנות: כיבוש רפיח הוא עניין סופי

יוני בן מנחם

למרות המשבר ביחסים בין ראש הממשלה נתניהו לממשל ביידן על כיבוש אזור רפיח, ישראל איננה מתקפלת ותצא למבצע במועד שתבחר

שתפו: