כניסה
הרשמה לניוזלטר

מסמכים שחשף אילון מאסק, הבעלים החדש של טוויטר, מלמדים כי ה-FBI, ממשל ביידן, הקונגרס וסוכנויות פדרליות אחרות, לחצו במשך שנים על טוויטר לצנזר או להסיר חשבונות ותכנים בנושאים מגוונים. לעתים טוויטר סירבה, אך רוב הזמן שיתפה החברה פעולה עם בקשות הצנזורה מרצון. להלן הפרשה שמסעירה את עולם הרשתות החברתיות

פיטר סוואב | 1 בפברואר 2023 | חברה והיסטוריה | 16 דק׳

תחקיר מיוחד: "תיקי טוויטר" וסוכנויות הביון האמריקניות

באוקטובר 2022 רכש אילון מאסק את טוויטר, פיטר כמחצית מהעובדים וחלק גדול מההנהלה הבכירה, והבטיח להוביל את החברה לכיוון חדש שיקדם חופש דיבור ושקיפות בפלטפורמה. כחלק מאותה הבטחה הוא אפשר למספר עיתונאים עצמאיים להגיש שאילתות לאנשי צוות בטוויטר, למשל בנושא צנזורה של תכנים בפלטפורמה, כדי שאלו יחפשו את המידע במחשבי החברה.

עד היום דיווחו העיתונאים רק על חלק מהמידע שטוויטר שלחה אליהם (מסמכים, אימיילים וצ'טים). הדיווחים עלו בטוויטר וקובצו תחת ההאשטאג "תיקי טוויטר" (#TwitterFiles). שתי הדמויות הפוריות ביותר בקבוצת העיתונאים הם מאט טייבי (Matt Taibbi), שבעבר שימש כעורך במגזין "רולינג סטון", ובארי וייס (Bari Weiss), לשעבר עורכת בניו יורק טיימס ובוול סטריט ג'ורנל. שניהם ליברלים בעמדותיהם, המתנגדים לזרם הפרוגרסיבי והניאו-ליברלי.

דמויות נוספות שקיבלו גישה הן לי פאנג (Lee Fang) ודיוויד צווייג (David Zweig), שני עיתונאים עצמאיים; אלכס ברנסון (Berenson), לשעבר כתב הניו יורק טיימס ומייקל שלנברגר (Michael Shellenberger), סופר ואיש איכות הסביבה.

The Royal Society

שתפו: