כניסה
הרשמה לניוזלטר

בשם המלחמה במיס-אינפורמציה והחשש משינויי האקלים, האו"ם מקדם צעדים חריפים ברשתות החברתיות, במנועי החיפוש וגם מול הבנקים. בתוכנית: טרנספורמציה של האוניברסיטאות

איל לוינטר | 9 בנובמבר 2022 | חברה והיסטוריה | 14 דק׳

התוכנית של האו"ם – שינוי האוניברסיטאות, שליטה בנרטיב

האו"ם הוא "הבעלים של המדע" ו"העולם צריך לדעת את זה", אמרה בספטמבר השנה מליסה פלמינג, ראש המחלקה לתקשורת גלובלית באו"ם. פלמינג ציינה כי האו"ם החל לשתף פעולה עם גוגל בניסיון להשפיע על תוצאות החיפוש, כדי שאלה ישקפו את מקורות המידע של האו"ם.

"אם תחפש בגוגל שינויי אקלים, תקבל בראש החיפוש שלך כל מיני הפניות למקורות של האו"ם. התחלנו את השותפות הזו [עם גוגל] אחרי שהוכֵּינו בהלם לראות שכאשר חיפשנו 'שינויי אקלים' בגוגל, קיבלנו מידע מעוות לגמרי ממש בראש תוצאות החיפוש. אנחנו הופכים עכשיו לפרואקטיביים הרבה יותר. אנחנו הבעלים של המדע ואנחנו חושבים שהעולם צריך לדעת את זה, וגם הפלטפורמות עצמן יודעות".

פלמינג אמרה את הדברים בפאנל שערך "הפורום הכלכלי העולמי" ב-28 בספטמבר השנה. מידע שגוי או מיס-אינפורמציה אכן קיים ברשת ומטעה אנשים תמימים. עם זאת, הדרך בה פלמינג רוצה לטפל בו – להשתמש בכוחו של ארגון בין-לאומי כמו האו"ם כדי לשלוט או להכווין את הנרטיב – שנויה במחלוקת.

Paul Hennell/Alamy Stock Photo

שתפו: