כניסה
הרשמה לניוזלטר

מאז 2013 עורך ד”ר רוברט אפשטיין מחקרים המציצים “מעבר לכתף” של אנשים המבצעים חיפושים הקשורים בבחירות, דרך גוגל, פייסבוק יאהו ו-Bing. כעת הוא טוען בריאיון למגזין אפוק כי אסף מספיק נתונים המוכיחים שאנחנו עוברים מניפולציות בדרכים שאיננו יכולים לראות ושאינן מותירות כל שובל מתועד שהרשויות יכולות לעקוב אחריו – ומסיטות את תוצאות הבחירות במיליוני קולות

יאן יקיאלק | 10 במאי 2022 | חברה והיסטוריה | 23 דק׳

“מצאנו שיותר מרבע מהבחירות הלאומיות במדינות שונות בעולם הוכרעו על ידי אלגוריתם החיפוש של גוגל. זו עובדה מפחידה”

ד"ר רוברט אפשטיין, פסיכולוג בכיר ב"מכון האמריקני למחקרי התנהגות וטכנולוגיה" בקליפורניה (AIBRT) והעורך הראשי לשעבר של כתב העת Psychology Today, ישב וחשב בתחילת 2013 על מצב היפותטי: האם באמצעות משחק קל באלגוריתמים יכולות חברות כמו גוגל ופייסבוק להשפיע על הצבעתם של אנשים בבחירות לנשיאות בארה"ב? על כמה אנשים הם ישפיעו? ובכמה אחוזים?

בריאיון אישי שערכנו, אפשטיין ביקש ממני לדמיין מה היה קורה אם בבוקר הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, היה מחליט מארק צוקרברג לשדר דרך פייסבוק תזכורות של "צאו להצביע" למצביעים של הילארי קלינטון. "על פי מחקר שערכה פייסבוק עצמה יחד עם עמיתים שלי לשעבר באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, מהלך כזה היה מעניק לגברת קלינטון כ-340 אלף קולות או יותר, מבלי שאיש היה יודע על כך, מלבד צוקרברג וכמה משותפיו למניפולציה", הוא מסביר.

שתפו: