כניסה
הרשמה לניוזלטר

דניס פרגר, מייסד "פרגר יוניברסיטי" (PragerU) הידועה בזכות סרטוניה הקצרים בנושאים פוליטיים, חברתיים ותרבותיים שהיא מפרסמת ברשת, מדבר על התחזקות האנטישמיות, על אמונה ועל "השיגעון" שפוקד את המערב

יאן יקיאלק | 11 ביולי 2021 | חברה והיסטוריה | 13 דק׳

"היהודים הביאו לעולם אל שופט, ומאז לא סלחו להם על כך"

קרוב לוודאי שצפיתם לפחות פעם אחת, במכוון או במקרה, בסרטונים של "פרגר יוניברסיטי" (Prager U) – האוניברסיטה המשודרת שייסד דניס פרגר, סופר יהודי, איש הגות ותומך ישראל נלהב. בסרטוניו צפו בין מיליארד לחמישה מיליארד פעמים, תלוי איך סופרים, נתון מרשים לכל הדעות.

פרגר הוא דמות בולטת בציבור האמריקני ובעולם, גם ללא האוניברסיטה. הוא נולד בברוקלין, למד בישיבה דתית עד סיום התיכון, ובהמשך למד לתואר שני במכון ליחסים בינלאומיים של אוניברסיטת קולומביה. היום הוא מנחה תוכנית רדיו שמרנית לאומית פופולרית ועוסק רבות בהיסטוריה ובתיאולוגיה. לצד אלו, הוא מנצח על תזמורות סימפוניות והרצה ביותר מ-130 מדינות ברחבי העולם.

אך ההשפעה העצומה של פרגר גם המטירה עליו ביקורות קשות, שכן הוא מנתח נושאים מעוררי מחלוקת כמו הקונפליקט במזה"ת, חשיבות התא המשפחתי או ההבדלים בין ימין לשמאל, דרך עיניים שמרניות שאינן מתקבלות יפה כל כך בקהלים התומכים ברעיונות פוסט-מודרניים שמחלחלים בימים אלה במערב.

צילום: ZUMA Press, Inc./Alamy Stock Photo

שתפו: