ספינות שמתנגשות, מכליות נפט שעולות באש וגופות שנעלמות מהאזור – הכירו את "משולש ברמודה החדש"
רקפת תבור | 1 באפריל 2018 | חברה והיסטוריה | 2 דק׳
משולש ברמודה האסיאתי
בינואר 2018, בים סין המזרחי, מכלית הנפט האיראנית סאנשי (Sanchi) התנגשה מסיבה שאינה ברורה בספינת מטען מהונג קונג ומיד עלתה בלהבות. גופותיהם של שניים מאנשי הצוות התגלו על הסיפון. גופה נוספת התגלתה בסמוך למכלית שעלתה בלהבות, אך לגבי שאר 29 אנשי הצוות, מניחים שהם נהרגו באסון אך לא נמצא להם זכר.
חלה ירידה של 50 אחוז בשיעורי תאונות ה"אובדן הכולל" בעולם, אך באזור זה נשמר ממוצע של כ-39 תאונות
המכלית המשיכה לבעור במשך כמה ימים. ב-14 בינואר, אחרי שריפת ענק שכוחות הכיבוי לא הצליחו לרסן, ואחרי מספר פיצוצים, סאנשי שקעה למצולות כשהיא מותירה אחריה כתמי נפט גדולים. המכלית נשאה 136 אלף טון של נפט גולמי, דבר שהופך את התאונה לאחד מהאסונות הסביבתיים החמורים בעשרות השנים האחרונות. כתמי הנפט הגדולים הגיעו בתחילת פברואר לחופי האיים הדרומים של יפן.
סאנשי היא מקרה אחד מבין רבים המתרחשים באזור שזכה לכינוי "משולש ברמודה החדש", המשתרע בין סין בצפון, לחצי האי המלזי במערב, לאינדונזיה מדרום ולקוריאה וליפן בצפון מזרח. 39 תאונות מתרחשות באזור בממוצע מדי שנה, חלקן מסתוריות – מבלי שברור לגמרי מה יצר אותן. ב-21 אוגוסט 2017, למשל, ספינת הקרב האמריקנית "ג'והן ס. מק'קיין" התנגשה עם ספינה מליבריה בסמוך לחופי סינגפור ומלזיה. עשרה מלוחמי הספינה נהרגו; ב-17 ביוני 2017 התנגשה ספינת הקרב פיצג'רלד האמריקנית עם ספינת מסחר פיליפינית, בסמוך למפרץ טוקיו. שבעה מלוחמי הספינה נהרגו ועוד שלושה נפצעו.

משולש ברמודה
כל זה בעת שחלה ירידה משמעותית בשיעור התאונות הימיות ברחבי העולם. "סקר הבטיחות והספנות לשנת 2017" של תאגיד הביטוח הגרמני אליאנץ בחן את נתוני התאונות הימיות ברחבי העולם בשנים 2016-2007 וגילה שאמנם חלה ירידה של 50 אחוז בשיעורי תאונות ה"אובדן הכולל" (Total loss) אך באזור זה נשמר ממוצע של כ-39 תאונות "אובדן כולל" מדי שנה – שהן כשליש מהתאונות מסוג זה בכל העולם. ומתברר שלא מדובר רק בהתנגשויות – ספינות אחרות באזור ניזוקו משריפות מסתוריות, מפיצוצים ומטביעות.
עם פרסום סקר הבטיחות והספנות, ראש האגף לסיכונים ימיים באליאנץ, רב החובל ראול קאנה, התייחס למונח "משולש ברמודה החדש". הוא טען שהמינוח קצת קיצוני בעיניו אך אין ספק שמדובר באזור בו מתרחשות הכי הרבה תקריות ימיות בעולם. "לא רק שהאזור הזה עמוס מאוד [בתנועה ימית] אלא שיש בו נטייה למזג אוויר קשה, ולא תמיד מקפידים בו על סטנדרטים בטיחותיים ברמות המקובלות בעולם", הוא הסביר.
עוד כתבות של רקפת תבור
-
1.
חברה והיסטוריה
שליחות קטלנית זה כאן
-
2.
חברה והיסטוריה
"עידן הדת מגיע לקיצו, ועידן המדע מפציע". התחרות לפיצוח אחת החידות הגדולות והנפיצות ביותר של האנושות
-
3.
חברה והיסטוריה
היסטוריה מוזרה
-
4.
חברה והיסטוריה
מס אקלים: האם מדינות באירופה יאסרו או יטילו מס על ייצור בשר?
-
5.
חברה והיסטוריה
הנוירונים שבלב: האם השתלת לב מעבירה לאדם גם את אופי התורם?
עוד כתבות בחברה והיסטוריה
-
"ברגע שתפותח בינה מלאכותית סופר-אינטליגנטית היא תוכל למנוע מאיתנו להחליף אותה או לשנות את העדפותיה. לא רבים חושבים על הסכנה"
איל לוינטר
-
"בשלב מסוים החלטתי שהגיוני שאני לא באמת בת, אלא בן. הייתה תיאוריה שקראתי, הפריכו אותה כמה פעמים, אבל הייתי רק בת 12 והושפעתי מזה"
יאן יקיאלק
-
מערערים על ההיסטוריה: תעלומת ההפלגות הקדומות
דינה גורדון
-
תחקיר מיוחד: "תיקי טוויטר" וסוכנויות הביון האמריקניות
פיטר סוואב
-
"מערכת השליטה בכסף התעצמה ויש ניסיון לדחוק החוצה את המזומן. יש שיאמרו שזה בגלל נוחות ויעילות ויש שיאמרו שזה כדי לקחת לנו את הכוח בו אנו מחזיקים"
איל לוינטר
משולש ברמודה האסיאתי
ספינות שמתנגשות, מכליות נפט שעולות באש וגופות שנעלמות מהאזור – הכירו את "משולש ברמודה החדש"
רקפת תבור | 1 באפריל 2018 | חברה והיסטוריה | 17 דק׳
בינואר 2018, בים סין המזרחי, מכלית הנפט האיראנית סאנשי (Sanchi) התנגשה מסיבה שאינה ברורה בספינת מטען מהונג קונג ומיד עלתה בלהבות. גופותיהם של שניים מאנשי הצוות התגלו על הסיפון. גופה נוספת התגלתה בסמוך למכלית שעלתה בלהבות, אך לגבי שאר 29 אנשי הצוות, מניחים שהם נהרגו באסון אך לא נמצא להם זכר.
חלה ירידה של 50 אחוז בשיעורי תאונות ה"אובדן הכולל" בעולם, אך באזור זה נשמר ממוצע של כ-39 תאונות
המכלית המשיכה לבעור במשך כמה ימים. ב-14 בינואר, אחרי שריפת ענק שכוחות הכיבוי לא הצליחו לרסן, ואחרי מספר פיצוצים, סאנשי שקעה למצולות כשהיא מותירה אחריה כתמי נפט גדולים. המכלית נשאה 136 אלף טון של נפט גולמי, דבר שהופך את התאונה לאחד מהאסונות הסביבתיים החמורים בעשרות השנים האחרונות. כתמי הנפט הגדולים הגיעו בתחילת פברואר לחופי האיים הדרומים של יפן.
סאנשי היא מקרה אחד מבין רבים המתרחשים באזור שזכה לכינוי "משולש ברמודה החדש", המשתרע בין סין בצפון, לחצי האי המלזי במערב, לאינדונזיה מדרום ולקוריאה וליפן בצפון מזרח. 39 תאונות מתרחשות באזור בממוצע מדי שנה, חלקן מסתוריות – מבלי שברור לגמרי מה יצר אותן. ב-21 אוגוסט 2017, למשל, ספינת הקרב האמריקנית "ג'והן ס. מק'קיין" התנגשה עם ספינה מליבריה בסמוך לחופי סינגפור ומלזיה. עשרה מלוחמי הספינה נהרגו; ב-17 ביוני 2017 התנגשה ספינת הקרב פיצג'רלד האמריקנית עם ספינת מסחר פיליפינית, בסמוך למפרץ טוקיו. שבעה מלוחמי הספינה נהרגו ועוד שלושה נפצעו.

משולש ברמודה
כל זה בעת שחלה ירידה משמעותית בשיעור התאונות הימיות ברחבי העולם. "סקר הבטיחות והספנות לשנת 2017" של תאגיד הביטוח הגרמני אליאנץ בחן את נתוני התאונות הימיות ברחבי העולם בשנים 2016-2007 וגילה שאמנם חלה ירידה של 50 אחוז בשיעורי תאונות ה"אובדן הכולל" (Total loss) אך באזור זה נשמר ממוצע של כ-39 תאונות "אובדן כולל" מדי שנה – שהן כשליש מהתאונות מסוג זה בכל העולם. ומתברר שלא מדובר רק בהתנגשויות – ספינות אחרות באזור ניזוקו משריפות מסתוריות, מפיצוצים ומטביעות.
עם פרסום סקר הבטיחות והספנות, ראש האגף לסיכונים ימיים באליאנץ, רב החובל ראול קאנה, התייחס למונח "משולש ברמודה החדש". הוא טען שהמינוח קצת קיצוני בעיניו אך אין ספק שמדובר באזור בו מתרחשות הכי הרבה תקריות ימיות בעולם. "לא רק שהאזור הזה עמוס מאוד [בתנועה ימית] אלא שיש בו נטייה למזג אוויר קשה, ולא תמיד מקפידים בו על סטנדרטים בטיחותיים ברמות המקובלות בעולם", הוא הסביר.