רגע אחרי שנכנס לתפקידו שר החינוך החדש הרב שי פירון, שאלנו בכירים לשעבר במשרד החינוך מה לדעתם האתגרים העומדים בפניו וכיצד להתמודד איתם, וגם ביקשנו כמה טיפים לדרך
דינה גורדון | 12 באפריל 2013 | חברה והיסטוריה | 7 דק׳
עושים לנו בית ספר
"היום אני מגשים את החלום של החלומות", אמר השר פירון בנאום שנשא בטקס חילופי השרים. כמי שהתחיל את דרכו במערכת כמחנך של כיתה י"ב בטרם מלאו לו 23, הוא גם מודע היטב לאתגרים. "חלומות הם תמיד אוטופיים, המימוש מלווה בקשיים: תקציב, הסכמים, מצוקות של תלמידים". מה אומרים בכירים לשעבר במשרד החינוך על האתגרים האלה? מתברר שהם די מסכימים ביניהם, למרות שפחות מסכימים על סדרי העדיפויות.
פרופ' יעקב כץ | לשעבר יו"ר המזכירות הפדגוגית
צריך לעשות שינוי רדיקלי במבנה בחינות הבגרות, ויש לזה השלכות על כל המערכת, טוען פרופ' יעקב כץ, יו"ר המזכירות הפדגוגית בשנים 2006-2001. לדעתו זה האתגר הראשון של שר החינוך החדש. "השינוי הזה צריך להתחיל במבנה של תכניות הלימודים ובנושא הזה אנחנו יכולים ללמוד מהמדינות החברות ב-OECD.
"בכל המדינות האלה הדגש בתכניות הלימודים הוא יותר על אוריינות ופחות על הקניית ידע. המשמעות היא להתמקד בהקניית כלים ומיומנויות לתלמיד כך שיוכל למצוא את הידע בעצמו, במקום שהמורה 'ישפוך' את הידע בכיתה".
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו