כניסה
הרשמה לניוזלטר

מדריך מבוסס מחקרית בוחן כיצד נוכל להאריך את חיינו – וגם לשפר אותם

נדב רט | 10 באוקטובר 2024 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

היכונו לעידן "רפואה 3.0"

בעולם שבו מידע רפואי זמין בקליק, ספרו של ד"ר פיטר עטייה, "לחיות יותר", מציב רף חדש בתחום הבריאות ואריכות הימים. עטייה, רופא קנדי-אמריקני מוסמך ומומחה בתחום הרפואה המונעת, מביא לקוראים מבט מעמיק ומבוסס מדעית על הדרכים להאריך את תוחלת החיים ולשפר את איכותם.

ייחודיותו של עטייה טמונה בשילוב של הכשרה רפואית מסורתית עם גישה חדשנית לבריאות. בניגוד לספרי בריאות רבים המציעים פתרונות קסם או שיטות אלטרנטיביות, ספר זה מבוסס על מחקרים מדעיים עדכניים ועל ניסיונו הקליני העשיר של המחבר. עטייה מדגיש כי הספר אינו תחליף לייעוץ רפואי, אלא כלי להעצמת המטופלים ולשיפור התקשורת של הקוראים עם הרופאים שלהם.

מושג מפתח בספר הוא "רפואה 3.0", שעטייה מציג כהתפתחות הבאה בעולם הרפואה. הרפואה המערבית שנמשכה עד העידן החדש מוגדרת כ"רפואה 1.0" והיא לדבריו של עטייה, כושלת יחסית. "רפואה 2.0", המבוססת מדע ומחקר הביאה לטיפול טוב יותר בזיהומים ובמחלות. היא הביאה להארכת חיים אך פעמים רבות הארכה זו לא לוותה באיכות מספקת. "רפואה 3.0" מהווה קפיצת מדרגה נוספת, ושמה דגש על מניעה ואופטימיזציה של הבריאות. גישה זו מתמקדת בשיפור תפקוד הגוף לאורך זמן, במקום רפואה של "כיבוי שריפות" ותגובה למחלות קיימות.

ד"ר פיטר עטייה, "לחיות יותר", הוצאת מטר, 2024

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: