כניסה
הרשמה לניוזלטר

ספר לא רגיל והומוריסטי מלמד בהנאה על האירועים החשובים שקרו ב-500 השנים האחרונות

נדב רט | 4 באפריל 2023 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

ללמוד באמצעות הומור על המהפכה הצרפתית

"עשרה פרקים על" הוא ספר יומרני. ומה שממש כיף בו זה שהוא מצליח לעמוד ביומרה ולספק את הסחורה. מה שהוא מבקש לעשות הוא פשוט מאוד: לסקור את כל תולדות העת החדשה, כ-500 שנים, בפחות מ-350 עמודים נעימים לקריאה ושווים לכל נפש, גם למי שאינו חובב היסטוריה.

שום דבר בספר הזה אינו רגיל. המחבר, רועי בנימין גרבר, היה בן 22 בשעה שכתב אותו והוציא אותו בהוצאה עצמית באמצעות מימון המונים. את האיורים החביבים שמלווים את הספר, כולל מפות מפתיעות, הוא צייר לבד באמצעות תוכנת "צייר", והספר כתוב בשפת דיבור ובגובה העיניים, תוך שילוב בדיחות וחידודי לשון. וכן, יש פה גם הרבה היסטוריה.

על אף סגנונו הייחודי, הספר מסודר מאוד, באופן המסייע להבין את הסיפור ההיסטורי בכללותו. המחבר בחר להציג את המהלך ההיסטורי של כל "העת החדשה" באמצעות עשרה אירועים מרכזיים: גילוי אמריקה, העידן האליזבתני, המהפכה האמריקנית, המהפכה הצרפתית, מלחמות נפוליאון, אביב העמים, המלחמה הגדולה, מלחמת העולם השנייה, הציונות והמלחמה הקרה. כל אחד מעשרת הנושאים הללו זוכה לעשרה פרקים קצרים, כל פרק מציף נקודה חשובה אחת מתוך אותה תקופה. ייאמר לשבחו של המחבר שהוא ידע לבחור היטב לא רק את הנושאים החשובים ביותר המתארים את העת החדשה, אלא שהוא גם מצליח לספר באמצעותם סיפור אחד גדול ומקיף. הוא מבאר היטב כיצד תקופה גררה תקופה, איך גילוי אמריקה קשור למהפכה הצרפתית, למה המהפכה הצרפתית הביאה לאביב העמים, וכיצד תקופת הלאומיות הזו הביאה למלחמות העולם, וגם לפרוץ הציונות.

רועי בנימין גרבר, "עשרה פרקים על – היסטוריה לא מה שחשבתם", הוצאה עצמית, 2021

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: