כניסה
הרשמה לניוזלטר

ברוכים הבאים לעולמו של ריץ' קרלגארד, בו "הבינוני" – גדול יהיה

מאיה מזרחי | 11 באוגוסט 2022 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

כוחם של "הפורחים מאוחר"

העיתונאי והמו"ל של מגזין פורבס, ריץ' קרלגארד, מתחיל את ספרו החדש בשתי דוגמאות מסקרנות של מפורסמים אשר בצעירותם היו להם חיים בעייתיים. הם לא היו מוערכים על ידי מוריהם, מעסיקיהם או אפילו הוריהם, ולא נראה היה סביר שיהיה להם כל סיכוי להצליח בחיים. עם זאת, בשלב מאוחר יותר בחייהם לא רק שהם הצליחו, אלא הם אף חוו הצלחה מסחררת.

כך קרה לג'ואן, שעברה את גיל ההתבגרות עם אם שסבלה ממחלה ואב שעבד כדי לספק בקושי את משפחתו. היא הייתה תלמידה ממוצעת ומופנמת שבקושי הבחינו בה. היא התקבלה לקולג' בינוני והחלה לעבוד כמזכירה. בהמשך ג'ואן התחתנה עם גבר שבקושי הכירה, ולאחר שנולדה להם בת, התגרשה ממנו על רקע התעללות. כשהגיעה לגיל 30 בלי עבודה ועם ילדה היא הרגישה אבודה. היא סבלה מדיכאון קליני שמנע ממנה לעבוד וחשבה לעתים קרובות להתאבד – ג'ואן הגיעה לתחתית. "הייתי כל כך ענייה, שכמעט נזרקתי לרחוב", היא סיפרה. ואם לא די בכך, היא נאלצה להוציא נגד בעלה לשעבר צו הרחקה.

אבל לג'ואן היה כישרון מיוחד שלכל אורך לימודיה לא נחשף – אף מורה או חבר לא הבחין בו. בתקופה שבה הגיעה לתחתית והלכה עם בתה לשירותי הרווחה כדי לאכול, היא החלה לברוח לפנטזיות הילדות שלה. זה היה הרגע שבו ג'ואן הפכה לסופרת ג'יי קיי רולינג, מחברת ספרי הארי פוטר ואישה שעשירה היום יותר ממלכת אנגליה.

ריץ' קרלגארד, "הפורחים מאוחר", הוצאת מטר, מרץ 2022

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: