כניסה
הרשמה לניוזלטר

הגרסה הנשית ל"פורסט גאמפ" היא אישה אמיצה על סוס היוצאת למסע הרפתקאות יוצא דופן

אניטה ל. שרמן | 12 במאי 2022 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

גורלה של אישה עם סוס

גדלתי בחוף המערבי של ארה"ב ולכן אני מכירה היטב את המים הכחולים של האוקיאנוס ​​השקט. הרעיון לצאת למסע שמתחיל בקצה אחד של ארה"ב, מסתיים בקצהו השני ועובר דרך נופים מרהיבים, נשמע תמיד קסום. אך תמיד דמיינתי את עצמי עושה זאת בנסיעה במכונית או אולי ברכבת. אבל רכובה על סוס? מעולם לא. ואני דווקא חובבת סוסים.

אנני וילקינס הייתה בת 63 בשנת 1954 כשהחליטה לעשות את מה שאימה לא הצליחה להשיג בחייה: לראות את האוקיאנוס ​​השקט. אך הסיכויים לא נראו מבטיחים במיוחד: היא חיה לבדה בחווה נידחת סמוכה לעיר מינוט במיין שבארה"ב. לא מזמן היא אושפזה ונאלצה למכור את כל חיות המשק שלה כדי לממן את ההוצאות הרפואיות. הרופא המקומי חזה לה עתיד של "חיים בנחת", בשנתיים האחרונות שלדעתו נותרו לה.

הרעיון לבלות את שארית חייה בבית אבות לא נראה לאנני והיא החליטה לצאת למסע. למרות שלא רכבה על סוס כבר שנים רבות, עלה לה לפתע רעיון כיצד תוכל להרשות לעצמה להגיע לאוקיאנוס. היא קנתה סוס חום וחסון בשם טרזן, ויחד עם הכלב שלה, דפש טואה (בצרפתית "תזדרז"), היא עזבה את השורשים הכפריים בחווה הנידחת ויצאה למסע מדהים בעולם הגדול שהשתנה מאוד מאז שביקרה בו לאחרונה. כבישים מהירים מודרניים, שפע של מכוניות, טלוויזיות כמעט בכל בית וחשדנות רבה כלפי זרים.

Elizabeth Letts, "The Ride of Her Life: The True Story of a Woman, Her Horse, and Their Last-Chance Journey Across America", June 2022

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: