כניסה
הרשמה לניוזלטר

כיצד פגע החופש המיני בגברים, בנשים ובמוסד המשפחה, ומה אפשר לעשות כדי לאחות את השברים

דורית דינור | 11 במאי 2022 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

גברים, חיזרו להיות ג'נטלמנים

אולי שמעתם על תנועת המרד הגברי: "גברים הולכים בדרך שלהם" או  MGTOW (Men Go Their Own Way) הצוברת פופולריות ברשת החל משנת 2000. מיליוני גברים החליטו "לשבור את הכלים" ולהתרחק במכוון מקשר עם נשים, מנישואים, או מכל מחויבות למשפחה ולילדים. הם טוענים שהם פוחדים להיגרר למצבים כמו גירושים הכוללים מאבק על חלוקת הרכוש או על משמורת, וחוששים מאשמות שווא ומתביעות בסגנון אמבר רוז נגד ג'וני דפ.

סטיבן בסקרוויל, פרופ' למדע המדינה והיסטוריה ב"קולג' פטריק הנרי" שבארה"ב, צולל בספרו לתופעה, מנסה להסביר כיצד היא נוצרה ומציע הדרכה כיצד "לחזור להיות גבר בחברה של היום". בסקרוויל רואה בגרסת הג'נטלמן, אידיאל שכל גבר צריך לשאוף אליו: להיות בעל ידע רחב בהיסטוריה, בפילוסופיה, לדעת שפות ונימוסים ולאמץ קוד התנהגות מוסרי. הג'נטלמן מתחשב באחרים, נדיב, ממתן את כעסו, אינו פוחד לעמוד על שלו ובעל מילת כבוד. בסקרוויל טוען שבעבר לגברים היה חשוב לעמוד בסטנדרטים אלה, אך זה נעלם בהדרגה.

הטענה הבסיסית בספר היא שהגורם שמפריע היום לגבר להיות ג'נטלמן הוא גם זה שהוביל את שני המינים להתרחק זה מזו – אידאולוגיית החופש המיני שחדרה לחברה והותירה נזק גדול אחריה. מין חופשי שאין מאחוריו לקיחת אחריות הוא מלכודת דבש שגברים וגם נשים התפתו לה, כדבריו, והוא הגורם לחוסר הרצון של הגבר להקים תא משפחתי.

S. K. Baskerville, "A  Gentleman's Guide to Manners, Sex, and Ruling the World: How to Survive as a Man in the Age of Misandry – and Do So with Grace", July 30, 2021

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: