כניסה
הרשמה לניוזלטר

מגפת הקורונה סיפקה לנו הצצה לצורך להיערך מראש לתקופה של מחסור. מדריך חדש מסביר צעד אחר צעד כיצד להתכונן לאסון לפני שהוא מגיע

דורית דינור | 10 באפריל 2022 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

האם כבר הכנתם את המזווה שלכם לשעת חירום?

רבים מעדיפים לא להתעסק באסונות ולהאמין "שיהיה בסדר". שהחשמל יזרום ואיתו התקשורת, שיהיו מים בברז, מזון בשפע ושהביוב יפעל כסדרו. חיינו תלויים ביציבות הזאת שנראית לנו כמובנת מאליה, ואיננו נערכים לרגע שהתשתית הזו עלולה להשתבש או לקרוס. אבל "אם תחכה עד שאתה וכל האחרים יצטרכו את זה בו זמנית (מזון, מים, חשמל וכו'), זה לא יהיה זמין", כותב קריק סטיוארט, מומחה להישרדות. "ההכנות היחידות שחשובות הן אלו שאתם עושים לפני שהאסון מתרחש".

עבור סטיוארט, פירוש הדבר הוא להקדיש מחשבה, זמן ומשאבים למוכנות למצבי חירום. מטרתו לייעץ לכל משק בית כיצד לאגור אספקה וללמוד את הידע הדרוש כדי לשרוד אסונות, והוא מדריך את הקוראים צעד צעד כיצד לעשות זאת. הספר לא נועד להפחיד, אלא להפך – לעזור לקוראים ללמוד מניסיונו המעשי רב השנים במחשבה ש"מי שנכשל בתכנון למעשה מתכנן להיכשל".

אחד הנושאים החשובים בספר הוא בניית מלאי של מוצרי מזון עבור כל משק בית, תוך התחשבות במספר מדדים: איזה סוגים של מזון לקנות (קופסאות שימורים, מזון יבש, או מזון מיובש בהקפאה), כמה מכל סוג, היכן לאחסן אותו ולכמה זמן. סטיוארט מציע, למשל, לפנות מקום בבית ולרכוש מדפי אחסון. בדירות קטנות הוא מציע פתרונות אחסון גם במקומות לא צפויים כמו מאחורי הספה, מעל הארון ומתחת למיטה, ומצרף צילומים להשראה.

Creek Stewart, The Disaster-Ready Home, January 2022

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: