כניסה
הרשמה לניוזלטר

ספר חדש מתעד את התהליכים האישיים שעוברים מתבגרים, שכירים ומנהלים במהלך ייעוץ פילוסופי

מאיה מזרחי | 9 באוגוסט 2021 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

ייעוץ פסיכולוגי – Out, ייעוץ פילוסופי – In

מעולם לא הלכתי לפגישה עם פסיכולוג. מעולם לא פגשתי קואצ'ר (מאמן אישי) או קראתי ספרי עזרה עצמית. הספרים שליוו אותי מגיל ההתבגרות והלאה הם ספרי פילוסופיה. זה התחיל בגיל 15 עם "סידהארתא" של הרמן הסה והמשיך עם פילוסופים כמו ניטשה, ברגסון, אפלטון ועמנואל לוינס – כל פילוסוף הביא עימו תפיסת עולם שונה שסייעה לי לבחון את החוויות שעברתי בכל תקופה.

לכן, כשקראתי את הספר החדש של ד"ר אלי אילון העוסק בייעוץ פילוסופי הוא נגע ללבי. אילון, אחד היועצים הפילוסופים הבולטים בארץ, מציג בספרו סיפורים של אנשים המגיעים למפגש הלוקח אותם לעולמות אחרים, משם הם חוזרים חכמים יותר ועם תובנות הקשורות לחייהם האישיים.

תחום הייעוץ הפילוסופי, בשונה מהייעוץ הפסיכולוגי, פחות מוכר לאנשים. הוא שונה בכך שהוא מנסה לגעת בשאלות היסוד של החיים המעסיקות את האדם ולא רק לנתח רגשות ולפתור בעיות. באמצעות כתבים של פילוסופים גדולים מהעבר ומהעת המודרנית, הנועץ (counselee) יוצא למסע פילוסופי שבמהלכו הוא משנה את השקפותיו. אילון מדגים באמצעות סיפורים כיצד משברי חיים כמו התבגרות, פרישה לגמלאות, פרידה מבן זוג, חזרה בשאלה, או פיטורין ממשרה, יכולים להיות הזדמנות לבחון שאלות יסוד גדולות כגון: "מי אני וכיצד ייראו חיי מכאן ואילך?"

אלי אילון, "מסעות פילוסופיים במרחבי החיים", מאגנס, 2021

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: