כניסה
הרשמה לניוזלטר

מיכל דליות ושרון פאר יצאו לראיין הורים למצליחנים בניסיון להבין איך עובד חינוך מוצלח

דורית דינור | 12 ביולי 2021 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

כיצד אתם מחנכים את ילדיכם?

שם ספרם החדש של מיכל דליות ושרון פאר "המתכון לגידול ילדים מוצלחים" העלה בי תחילה כמה ספקות. בתוכן העניינים מתנוססים שמותיהם של אנשים שהצליחו בעבודתם ובזכות זאת התפרסמו, כמו המוסיקאי עידן רייכל, הכדורסלן עומרי כספי או השף מאיר אדוני. וחשבתי לעצמי, האם ילד מוצלח הוא בהכרח מי שהתפרסם והגיע להישגים בחברה? והאם יש מתכון שאפשר להשתמש בו כדי שיצא ילד כזה?

כיוון שאיני נוטה לשפוט ספר על פי כריכתו בלבד, התחלתי לקרוא בו. אהבתי את העובדה שבמקום לראיין את הסלבריטאים על הגורמים להצלחתם, פגשו המחברים את הוריהם ושאלו אותם כיצד הם גידלו את ילדיהם. כאימא לילדות שכבר הפכו לנשים, חזרתי לאחור בזיכרוני לתקופת ילדותן ותהיתי ביני לבין עצמי אם עשיתי עבודה טובה מספיק, אם היו אולי דברים שיכולתי לעשות אחרת.

מה שמעניין בספר אינו רק הסיפור על הדרך בה אימו של עידן רייכל, למשל, ניהלה את החיים בבית באמצעות יצירת שגרה: "בצהרים כשהילדים הגיעו הביתה, תמיד הייתה ארוחה חמה והייתי מקפידה על שעות קבועות בערב שבהן הולכים לישון [...] והיו לנו כמה טקסים קבועים בבית וארוחות שישי". העניין הוא בערך ששואבים דליות ופאר ממעשים שנראים יום-יומיים ופשוטים. הם כותבים: "ההורים שומרים על שגרה קבועה בבית ובכך נותנים לילדים תחושה של ביטחון ויציבות. הם מקפידים על התכנסויות משפחתיות ובכך מהדקים את הקשרים במשפחה".

מיכל דליות ושרון פאר, "המתכון לגידול ילדים מוצלחים, הוריהם של ישראלים מצטיינים מגלים איך הם עשו את זה", כנרת זמורה דביר, 2021

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: