כניסה
הרשמה לניוזלטר

בחשאי ובשיחות פרטיות, בכירים ואנשים מהשורה בגדה המערבית ובעזה מודים שהטרור היה טעות. הם שואפים לנורמליזציה עם ישראל ורוצים לחזור לימים שלפני האינתיפאדה הראשונה

דינה גורדון | 15 באוקטובר 2020 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

ביקורת ספר: רוחות חדשות מנשבות בשטחים?

במהלך עשרים השנים האחרונות, לאט ובהדרגה, התגלתה תופעה חדשה: "נולד מעמד חדש המביע כמיהה לשוב לחיים תחת חיקה החם של ישראל ולנורמליות היחסית שאפיינה את האזור עד פרוץ האינתיפאדה הראשונה ב-1987. [...] שיבה לחיקה של ישראל עד כדי התמזגות לתוכה, בעיקר כלכלית", טוען אוהד חמו בספרו החדש.

חמו, כתב בשטחים לענייני פלסטינים מזה עשרים שנה. הוא מכנה את המעמד החדש הזה "המאוכזבים", אלו שיש להם חבילה גדולה של אכזבות. הם מאוכזבים מהסכם אוסלו, מהתקווה למדינה פלסטינית, מהדיקטטורה של החמאס בעזה, ומהשחיתות של הרשות הפלסטינית בגדה המתקשה לספק פרנסה לתושבים ומתקשה להצדיק את הסיבה לקיומה – סיום הכיבוש. אכזבות נוספות הן האיבה הכמעט גלויה בין החמאס לרשות, המצב הכלכלי הקשה וחוסר העניין הגובר בעולם בבעיה הפלסטינית.

לפי חמו, מה שבעבר נחשב ככפירה, נאמר היום בקול רם על ידי רבים, אם כי עדיין בחדרי חדרים: "אנחנו רוצים להתאחד עם ישראל, להסיר את גדר ההפרדה ולחזור לחיות איתכם – אותן חובות ואותן זכויות".

אוהד חמו, ״פני השטח, הפלסטינים: מבט מבפנים״, הוצאת כתר, ספטמבר 2020

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: