כניסה
הרשמה לניוזלטר

תשכחו מכך שעסקים צריכים להתייחס אל הלקוח כאילו הוא הקובע. ספר חדש מאת אדם פרייר ממליץ להפוך לגמרי את התפישה המקובלת ולהתייחס בעיקר למותג

דורית דינור | 16 במרץ 2020 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

ביקורת ספר: תפסיקו להקשיב ללקוח. תתחילו להקשיב למותג

אדם פרייר, פסיכולוג העוסק בהתנהגות צרכנים, איש קְרִיאֵיְיטיב ופרסומאי אוסטרלי מוביל, החליט לכתוב ספר היוצא נגד הקלישאה הנושנה לפיה "הלקוח תמיד צודק". ספרו Stop Listening to the Customer מראה כי הרצון לשפר את המוצר על סמך סקרי שוק, המנסים ללמוד את רצונות הלקוחות, גורם לתהליך של ירידת ערך ורידוד או הומוגניזציה של המותגים. כלומר, שמותגים של חברות שונות נעשים דומים זה לזה ואין ביניהם בידול. מכוניות ממותגים שונים דומות זו לזו, וכך גם בנייני מגורים, בנקים, סופרמרקטים, תעשיית הרהיטים, אוניברסיטאות ועוד – כולם הופכים להומוגניים.

פרייר אינו טוען שלא צריך להבין את השוק, אלא שעוד יותר חשוב להחליט על הייחודיות של המותג או של השרות, מה מטרותיו ומה הוא מייצג, מבלי שהלקוח יוביל את הקו.

הנרי פורד אמר: "לוּ הייתי שואל את הלקוחות, הם היו אומרים שהם צריכים סוסים מהירים יותר". בספרו תוהה פרייר האם הסוגים השונים של סקרי שוק – ראיונות עומק עם לקוחות, קבוצות מיקוד או שאלונים – באמת אמינים. הוא תוהה האם אנשים עונים בכנות, והאם בכוחם של הסקרים לנבא את התנהגותם העתידית של המשיבים.

ביקורת ספר: תפסיקו להקשיב ללקוח. תתחילו להקשיב למותג

תשכחו מכך שעסקים צריכים להתייחס אל הלקוח כאילו הוא הקובע. ספר חדש מאת אדם פרייר ממליץ להפוך לגמרי את התפישה המקובלת ולהתייחס בעיקר למותג

דורית דינור | 16 במרץ 2020 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

אדם פרייר, פסיכולוג העוסק בהתנהגות צרכנים, איש קְרִיאֵיְיטיב ופרסומאי אוסטרלי מוביל, החליט לכתוב ספר היוצא נגד הקלישאה הנושנה לפיה "הלקוח תמיד צודק". ספרו Stop Listening to the Customer מראה כי הרצון לשפר את המוצר על סמך סקרי שוק, המנסים ללמוד את רצונות הלקוחות, גורם לתהליך של ירידת ערך ורידוד או הומוגניזציה של המותגים. כלומר, שמותגים של חברות שונות נעשים דומים זה לזה ואין ביניהם בידול. מכוניות ממותגים שונים דומות זו לזו, וכך גם בנייני מגורים, בנקים, סופרמרקטים, תעשיית הרהיטים, אוניברסיטאות ועוד – כולם הופכים להומוגניים.

פרייר אינו טוען שלא צריך להבין את השוק, אלא שעוד יותר חשוב להחליט על הייחודיות של המותג או של השרות, מה מטרותיו ומה הוא מייצג, מבלי שהלקוח יוביל את הקו.

הנרי פורד אמר: "לוּ הייתי שואל את הלקוחות, הם היו אומרים שהם צריכים סוסים מהירים יותר". בספרו תוהה פרייר האם הסוגים השונים של סקרי שוק – ראיונות עומק עם לקוחות, קבוצות מיקוד או שאלונים – באמת אמינים. הוא תוהה האם אנשים עונים בכנות, והאם בכוחם של הסקרים לנבא את התנהגותם העתידית של המשיבים.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
תמונה למחשבה: הפילוסוף שחי את הפילוסופיה שלו

אריק בס

לפעמים אני יושב ומהרהר מי אני, ומה זה בכלל אומר להיות "אני"? בעשותי כך אני מנסה להשיל מעליי את כל המושגים, המאפיינים...

לספרים מותר לשקר

מאיה מזרחי

איזו הנאה לקרוא ספר שנתפר בעבודת נמלים כה מורכבת, בה כל חלקיק מתקשר עם חלק אחר בתמונה הרחבה, כמו גם עם חלקיקים אחרים שנכתבו בספרים אחרים, וכאלו...

כלים להישרדות בגיהינום וביום-יום

דינה גורדון

"תמצאו תקווה במקום שבו אין שום תקווה וחפשו מתנה בכל דבר שקורה בחיים" הוא משפט העשוי להישמע כמו קלישאה, אלא אם הוא יוצא מפיה של...

המרכיבים [הסודיים] של החיים הטובים

דינה גורדון

הנרי קין (Keane), בן 14, התגורר באחת השכונות העניות ביותר בבוסטון. הוא הצליח לנהל חיים יציבים ולא להסתבך בצרות שלא כמו רבים...

האג'נדות הרדיקליות שחדרו לצה"ל

נדב רט

ספרה החדש של העיתונאית והפובלציסטית נוה דרומי, שלשם הגילוי הנאות אציין כבר כעת שהייתי שותף בעריכתו, מטריד ומטלטל כאחד....

סבל פיזי ונפשי מתון תורם לבריאות

דינה גורדון

"גופנו הוא חברנו הטוב ביותר, וחברות צריך לטפח", כותב פרופ' יובל חלד בפתח ספרו החדש. אבל כיום, בחברה המודרנית, אנחנו מזניחים...

כך תשנו את דעתם של אחרים

נדב רט

כולנו מכירים את מבנה המערכת הפוליטית בארץ בשנים האחרונות. שני הגושים התמודדו ראש בראש במשך שנתיים, סבב אחר סבב, ללא הכרעה. כולנו כבר...

סוד קסמה של המיתולוגיה היוונית

גלית דהן קרליבך

"כשהייתי די קטן התמזל מזלי וקראתי ספר בשם 'מעשיות מיוון העתיקה'. זו הייתה אהבה ממבט ראשון. בהמשך חיי איהנה מהמיתוסים ומהאגדות...

שתפו: