הרשמה לניוזלטר

תשכחו מכך שעסקים צריכים להתייחס אל הלקוח כאילו הוא הקובע. ספר חדש מאת אדם פרייר ממליץ להפוך לגמרי את התפישה המקובלת ולהתייחס בעיקר למותג

דורית דינור | 16 במרץ 2020 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

ביקורת ספר: תפסיקו להקשיב ללקוח. תתחילו להקשיב למותג

אדם פרייר, פסיכולוג העוסק בהתנהגות צרכנים, איש קְרִיאֵיְיטיב ופרסומאי אוסטרלי מוביל, החליט לכתוב ספר היוצא נגד הקלישאה הנושנה לפיה "הלקוח תמיד צודק". ספרו Stop Listening to the Customer מראה כי הרצון לשפר את המוצר על סמך סקרי שוק, המנסים ללמוד את רצונות הלקוחות, גורם לתהליך של ירידת ערך ורידוד או הומוגניזציה של המותגים. כלומר, שמותגים של חברות שונות נעשים דומים זה לזה ואין ביניהם בידול. מכוניות ממותגים שונים דומות זו לזו, וכך גם בנייני מגורים, בנקים, סופרמרקטים, תעשיית הרהיטים, אוניברסיטאות ועוד – כולם הופכים להומוגניים.

פרייר אינו טוען שלא צריך להבין את השוק, אלא שעוד יותר חשוב להחליט על הייחודיות של המותג או של השרות, מה מטרותיו ומה הוא מייצג, מבלי שהלקוח יוביל את הקו.

הנרי פורד אמר: "לוּ הייתי שואל את הלקוחות, הם היו אומרים שהם צריכים סוסים מהירים יותר". בספרו תוהה פרייר האם הסוגים השונים של סקרי שוק – ראיונות עומק עם לקוחות, קבוצות מיקוד או שאלונים – באמת אמינים. הוא תוהה האם אנשים עונים בכנות, והאם בכוחם של הסקרים לנבא את התנהגותם העתידית של המשיבים.

שתפו את הכתבה:

ביקורת ספר: תפסיקו להקשיב ללקוח. תתחילו להקשיב למותג

תשכחו מכך שעסקים צריכים להתייחס אל הלקוח כאילו הוא הקובע. ספר חדש מאת אדם פרייר ממליץ להפוך לגמרי את התפישה המקובלת ולהתייחס בעיקר למותג

דורית דינור | 16 במרץ 2020 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

אדם פרייר, פסיכולוג העוסק בהתנהגות צרכנים, איש קְרִיאֵיְיטיב ופרסומאי אוסטרלי מוביל, החליט לכתוב ספר היוצא נגד הקלישאה הנושנה לפיה "הלקוח תמיד צודק". ספרו Stop Listening to the Customer מראה כי הרצון לשפר את המוצר על סמך סקרי שוק, המנסים ללמוד את רצונות הלקוחות, גורם לתהליך של ירידת ערך ורידוד או הומוגניזציה של המותגים. כלומר, שמותגים של חברות שונות נעשים דומים זה לזה ואין ביניהם בידול. מכוניות ממותגים שונים דומות זו לזו, וכך גם בנייני מגורים, בנקים, סופרמרקטים, תעשיית הרהיטים, אוניברסיטאות ועוד – כולם הופכים להומוגניים.

פרייר אינו טוען שלא צריך להבין את השוק, אלא שעוד יותר חשוב להחליט על הייחודיות של המותג או של השרות, מה מטרותיו ומה הוא מייצג, מבלי שהלקוח יוביל את הקו.

הנרי פורד אמר: "לוּ הייתי שואל את הלקוחות, הם היו אומרים שהם צריכים סוסים מהירים יותר". בספרו תוהה פרייר האם הסוגים השונים של סקרי שוק – ראיונות עומק עם לקוחות, קבוצות מיקוד או שאלונים – באמת אמינים. הוא תוהה האם אנשים עונים בכנות, והאם בכוחם של הסקרים לנבא את התנהגותם העתידית של המשיבים.

שתפו את הכתבה:

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
הנסיכה המרגלת

דינה גורדון

"אנחנו כאן בשביל להציל חיים, זאת המטרה העליונה שלנו", נאמר למשתתפים בקורס מיוחד לסוכני ריגול של "ארגון הביון והמבצעים המיוחדים של ארה"ב" (OSS – Office...

כיצד אתם מחנכים את ילדיכם?

דורית דינור

שם ספרם החדש של מיכל דליות ושרון פאר "המתכון לגידול ילדים מוצלחים" העלה בי תחילה כמה ספקות. בתוכן העניינים מתנוססים שמותיהם של אנשים...

הכוח שבהרגלים הקטנים

דורית דינור

"שינויים שבתחילה נראים כזעירים וחסרי משמעות, יכולים להוביל בסופו של דבר לתוצאות יוצאות מן הכלל אם נתמיד בהם לאורך זמן", כותב ג'יימס...

זהירות: רעש במערכת גורם לנזקים

דינה גורדון

אם במקרה ביצעתם עברה כלשהי, מומלץ לוודא שמשפטכם לא יתקיים בדיוק לפני ארוחת הצהריים או בסוף היום. מתברר שרק הגורם הזה יכול...

דוסטוייבסקי הותיר אחריו יצירת מופת, שכעת הפכה לנבואה המגשימה את עצמה

ג'ף מיניק, איל לוינטר

לפני כ-150 שנה שלח הסופר פיודור דוסטוייבסקי את פרקיו הראשונים בספרו המתהווה "שדים" לעיתון "השליח...

שבע תכונות לחיזוק אופיו של הילד

ברברה דנזה

בעשור האחרון צפים עוד ועוד מחקרים המעידים שמתבגרים וצעירים סובלים מדיכאון ומרמות גבוהות של מצוקה נפשית. המספרים גדולים...

מה אתם יודעים על המקום הקדוש בעולם?

דורית דינור

המהומות שהיו לאחרונה בהר הבית הציתו מחדש את הסכסוך בין יהודים לפלסטינים וגרמו לסגירת ההר לעליית יהודים. אך המתח במקום לא...

יומנה האישי של בלשית יערות

דינה גורדון

סוזן סימארד צעדה לאט בשביל המסומן ביער העבות בקולומביה הבריטית שבקנדה. היא חשה שוב את ההתפעמות המוכרת לה מהיופי שעטף אותה, ומהתמזגות...

שתפו: