הרשמה לניוזלטר

תשכחו מכך שעסקים צריכים להתייחס אל הלקוח כאילו הוא הקובע. ספר חדש מאת אדם פרייר ממליץ להפוך לגמרי את התפישה המקובלת ולהתייחס בעיקר למותג

דורית דינור | 16 במרץ 2020 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

ביקורת ספר: תפסיקו להקשיב ללקוח. תתחילו להקשיב למותג

אדם פרייר, פסיכולוג העוסק בהתנהגות צרכנים, איש קְרִיאֵיְיטיב ופרסומאי אוסטרלי מוביל, החליט לכתוב ספר היוצא נגד הקלישאה הנושנה לפיה "הלקוח תמיד צודק". ספרו Stop Listening to the Customer מראה כי הרצון לשפר את המוצר על סמך סקרי שוק, המנסים ללמוד את רצונות הלקוחות, גורם לתהליך של ירידת ערך ורידוד או הומוגניזציה של המותגים. כלומר, שמותגים של חברות שונות נעשים דומים זה לזה ואין ביניהם בידול. מכוניות ממותגים שונים דומות זו לזו, וכך גם בנייני מגורים, בנקים, סופרמרקטים, תעשיית הרהיטים, אוניברסיטאות ועוד – כולם הופכים להומוגניים.

פרייר אינו טוען שלא צריך להבין את השוק, אלא שעוד יותר חשוב להחליט על הייחודיות של המותג או של השרות, מה מטרותיו ומה הוא מייצג, מבלי שהלקוח יוביל את הקו.

הנרי פורד אמר: "לוּ הייתי שואל את הלקוחות, הם היו אומרים שהם צריכים סוסים מהירים יותר". בספרו תוהה פרייר האם הסוגים השונים של סקרי שוק – ראיונות עומק עם לקוחות, קבוצות מיקוד או שאלונים – באמת אמינים. הוא תוהה האם אנשים עונים בכנות, והאם בכוחם של הסקרים לנבא את התנהגותם העתידית של המשיבים.

שתפו את הכתבה:

ביקורת ספר: תפסיקו להקשיב ללקוח. תתחילו להקשיב למותג

תשכחו מכך שעסקים צריכים להתייחס אל הלקוח כאילו הוא הקובע. ספר חדש מאת אדם פרייר ממליץ להפוך לגמרי את התפישה המקובלת ולהתייחס בעיקר למותג

דורית דינור | 16 במרץ 2020 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

אדם פרייר, פסיכולוג העוסק בהתנהגות צרכנים, איש קְרִיאֵיְיטיב ופרסומאי אוסטרלי מוביל, החליט לכתוב ספר היוצא נגד הקלישאה הנושנה לפיה "הלקוח תמיד צודק". ספרו Stop Listening to the Customer מראה כי הרצון לשפר את המוצר על סמך סקרי שוק, המנסים ללמוד את רצונות הלקוחות, גורם לתהליך של ירידת ערך ורידוד או הומוגניזציה של המותגים. כלומר, שמותגים של חברות שונות נעשים דומים זה לזה ואין ביניהם בידול. מכוניות ממותגים שונים דומות זו לזו, וכך גם בנייני מגורים, בנקים, סופרמרקטים, תעשיית הרהיטים, אוניברסיטאות ועוד – כולם הופכים להומוגניים.

פרייר אינו טוען שלא צריך להבין את השוק, אלא שעוד יותר חשוב להחליט על הייחודיות של המותג או של השרות, מה מטרותיו ומה הוא מייצג, מבלי שהלקוח יוביל את הקו.

הנרי פורד אמר: "לוּ הייתי שואל את הלקוחות, הם היו אומרים שהם צריכים סוסים מהירים יותר". בספרו תוהה פרייר האם הסוגים השונים של סקרי שוק – ראיונות עומק עם לקוחות, קבוצות מיקוד או שאלונים – באמת אמינים. הוא תוהה האם אנשים עונים בכנות, והאם בכוחם של הסקרים לנבא את התנהגותם העתידית של המשיבים.

שתפו את הכתבה:

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
גלגוליו של האספירין כמקרה בוחן

דורית דינור

ספרו החדש של ד"ר בנימין מוזס, רופא פנימי וחוקר בתחום האפידמיולוגיה הקלינית ומדיניות הבריאות, מעלה שאלות נוקבות לגבי האופן...

הכלכלן המנודה המצליח בעולם

דינה גורדון

קשה היום להאמין שתומס סואל בן ה-91, מגדולי ההוגים הכלכליים במאה האחרונה, היה בשנות העשרים לחייו מרקסיסט מושבע. אולם הביוגרפיה החדשה...

האם השוויון פוגע בבריאות?

דורית דינור

אתם ממתינים חודשים לבדיקת הדמיה או לרופא מומחה, יושבים באולם המתנה עם עוד 50 אנשים, או נכנסים להליך רפואי מבלי לקבל הסבר שניתן בסבלנות...

נפלאות האודיסיאה של ציפורים נודדות

דינה גורדון

הן מגדילות את מסת השרירים שלהן בלי לעשות אימוני כושר, זוללות שומן בלי לפתח מחלת לב או סוכרת, גומאות מרחקים של עשרות אלפי...

אין כמו סיפור טוב כדי להעביר את סיפורה המורכב של ישראל

נדב רט

"ב-12 בינואר 1981 סיים השייח' חמאד אבו רביע עוד יום עבודה במשכן. הוא גלגל במזנון הכנסת שיחה בערבית עם משה שחל. אחר כך...

המחיר הגבוה שגובה הטכנולוגיה

נדב רט

אין ספק ש"מהפכת הקשב" הוא ספר חובה שעוד יצוטט בשנה הקרובה בכנסים העוסקים בחינוך, בעסקים, בחקיקה, בזוגיות, במשפחה ובכלכלה. לא בגלל שהוא...

ההפיכה שעוד לא קרתה

דינה גורדון

מנהיג סין, שי ג'ין-פינג, כינס את הוועדה המרכזית של המפלגה הקומוניסטית הסינית לדיון דחוף במשבר הכלכלי שפקד את סין. אבל הפגישה לא התנהלה...

הבלוף הגדול של חייו

דינה גורדון

במשך 15 שנה חי ג'יימס טייט היל בשקר. זו לא הייתה תוצאה של מזימה מתוכננת או בחירה מודעת, לפחות לא בהתחלה. זה התחיל בהעמדות פנים, השתמטויות...

שתפו: