כניסה
הרשמה לניוזלטר

תשכחו מכך שעסקים צריכים להתייחס אל הלקוח כאילו הוא הקובע. ספר חדש מאת אדם פרייר ממליץ להפוך לגמרי את התפישה המקובלת ולהתייחס בעיקר למותג

דורית דינור | 16 במרץ 2020 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

ביקורת ספר: תפסיקו להקשיב ללקוח. תתחילו להקשיב למותג

אדם פרייר, פסיכולוג העוסק בהתנהגות צרכנים, איש קְרִיאֵיְיטיב ופרסומאי אוסטרלי מוביל, החליט לכתוב ספר היוצא נגד הקלישאה הנושנה לפיה "הלקוח תמיד צודק". ספרו Stop Listening to the Customer מראה כי הרצון לשפר את המוצר על סמך סקרי שוק, המנסים ללמוד את רצונות הלקוחות, גורם לתהליך של ירידת ערך ורידוד או הומוגניזציה של המותגים. כלומר, שמותגים של חברות שונות נעשים דומים זה לזה ואין ביניהם בידול. מכוניות ממותגים שונים דומות זו לזו, וכך גם בנייני מגורים, בנקים, סופרמרקטים, תעשיית הרהיטים, אוניברסיטאות ועוד – כולם הופכים להומוגניים.

פרייר אינו טוען שלא צריך להבין את השוק, אלא שעוד יותר חשוב להחליט על הייחודיות של המותג או של השרות, מה מטרותיו ומה הוא מייצג, מבלי שהלקוח יוביל את הקו.

הנרי פורד אמר: "לוּ הייתי שואל את הלקוחות, הם היו אומרים שהם צריכים סוסים מהירים יותר". בספרו תוהה פרייר האם הסוגים השונים של סקרי שוק – ראיונות עומק עם לקוחות, קבוצות מיקוד או שאלונים – באמת אמינים. הוא תוהה האם אנשים עונים בכנות, והאם בכוחם של הסקרים לנבא את התנהגותם העתידית של המשיבים.

שתפו את הכתבה:

ביקורת ספר: תפסיקו להקשיב ללקוח. תתחילו להקשיב למותג

תשכחו מכך שעסקים צריכים להתייחס אל הלקוח כאילו הוא הקובע. ספר חדש מאת אדם פרייר ממליץ להפוך לגמרי את התפישה המקובלת ולהתייחס בעיקר למותג

דורית דינור | 16 במרץ 2020 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

אדם פרייר, פסיכולוג העוסק בהתנהגות צרכנים, איש קְרִיאֵיְיטיב ופרסומאי אוסטרלי מוביל, החליט לכתוב ספר היוצא נגד הקלישאה הנושנה לפיה "הלקוח תמיד צודק". ספרו Stop Listening to the Customer מראה כי הרצון לשפר את המוצר על סמך סקרי שוק, המנסים ללמוד את רצונות הלקוחות, גורם לתהליך של ירידת ערך ורידוד או הומוגניזציה של המותגים. כלומר, שמותגים של חברות שונות נעשים דומים זה לזה ואין ביניהם בידול. מכוניות ממותגים שונים דומות זו לזו, וכך גם בנייני מגורים, בנקים, סופרמרקטים, תעשיית הרהיטים, אוניברסיטאות ועוד – כולם הופכים להומוגניים.

פרייר אינו טוען שלא צריך להבין את השוק, אלא שעוד יותר חשוב להחליט על הייחודיות של המותג או של השרות, מה מטרותיו ומה הוא מייצג, מבלי שהלקוח יוביל את הקו.

הנרי פורד אמר: "לוּ הייתי שואל את הלקוחות, הם היו אומרים שהם צריכים סוסים מהירים יותר". בספרו תוהה פרייר האם הסוגים השונים של סקרי שוק – ראיונות עומק עם לקוחות, קבוצות מיקוד או שאלונים – באמת אמינים. הוא תוהה האם אנשים עונים בכנות, והאם בכוחם של הסקרים לנבא את התנהגותם העתידית של המשיבים.

שתפו את הכתבה:

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
חוקי המדינה נגד חוקי המדבר

דורית דינור

קל לחשוד במאיר דויטש, מנכ"ל עמותת "רגבים" שהוקמה ב-2006 ומטרתה "קביעת סדר יום יהודי וציוני למדינת ישראל בהיבטי קרקע, סביבה וזכויות אדם",...

גברים, חיזרו להיות ג'נטלמנים

דורית דינור

אולי שמעתם על תנועת המרד הגברי: "גברים הולכים בדרך שלהם" או  MGTOW (Men Go Their Own Way) הצוברת פופולריות ברשת החל משנת 2000. מיליוני גברים החליטו...

גורלה של אישה עם סוס

אניטה ל. שרמן

גדלתי בחוף המערבי של ארה"ב ולכן אני מכירה היטב את המים הכחולים של האוקיאנוס ​​השקט. הרעיון לצאת למסע שמתחיל בקצה אחד של ארה"ב, מסתיים...

האלקסיאדה – לא חסרת רגשות לנוכח אסונות

גלית דהן קרליבך

הפתעה נהדרת מצפה לנו על המדף הקלאסי: אפוס רחב יריעה ובו סיפורה של האימפריה הביזנטית ובראשו הקיסר אָלֶקְסְיוֹס קוֹמְנֵנוֹס...

האם כבר הכנתם את המזווה שלכם לשעת חירום?

דורית דינור

רבים מעדיפים לא להתעסק באסונות ולהאמין "שיהיה בסדר". שהחשמל יזרום ואיתו התקשורת, שיהיו מים בברז, מזון בשפע ושהביוב יפעל...

על מה אתם מתחרטים?

דינה גורדון

"לא, שום דבר / אינני מתחרטת על שום דבר / לא הטוב, שהיה / לא הרע, כל זה כבר עבר! / לא, שום דבר / אינני מתחרטת על שום דבר / זה שולם, והושלם והושלך / ונסגר...

מסע לגילוי עצמי בין שני עולמות

נדב רט

ר' אייזיק מקרקוב היה עני מרוד. לילה אחד הוא חלם חלום הקורא לו לחפש אוצר המחכה לו מתחת לגשר של ורשה. לאחר התלבטויות רבות...

מדוע להכניס ג'וק לתוך חליפה יוקרתית

גלית דהן קרליבך

"בבוקר ההוא כשהקיץ ג'ים סאמס – נבון אך בהחלט לא עמוק – מחלומות טרופים, ראה את עצמו והנה נהפך במיטתו ליצור ענקי". כך נפתח ספרו...

שתפו: