כניסה
הרשמה לניוזלטר

פשעי אמנות הם תעשייה המגלגלת שישה מיליארד דולר בשנה. בתוכה, פעל במסווה במשך שנים, כמעט לבדו, סוכן אף-בי-איי אחד שהציל כמה מיצירות המופת החשובות ביותר בעולם, ומספר על כך בריאיון לאפוק טיימס

מאיה מזרחי | 13 בפברואר 2019 | תרבות ואמנות | 12 דק׳

כיצד לגנוב רמברנדט

היו אלו שעות אחה"צ המאוחרות, כנופיה של שישה אנשים הלכה ברחובות שטוקהולם המושלגים והתכוננה לבצע את ה"מכה". המוזיאון היה ממוקם בין שלושה רחובות מרכזיים בעיר והשודדים השתמשו בכך לטובתם. בשני רחובות הם הציתו מכוניות כדי לייצר הסחה למשטרה וברחוב השלישי הם הניחו רצועות צמיגים מחודדים על הכביש שיחסמו את התנועה. לאורך הנהר שצמוד למוזיאון שני חברי כנופיה החנו בשקט ובזהירות סירה קלה שתאפשר להם להימלט במהירות מהמקום.

כמה דקות לפני סגירת דלתות המוזיאון הם נכנסו פנימה בסערה כשהם לבושים בקפוצ'ונים שחורים ומחזיקים ברובים. "הישארו רגועים ולא נפגע בכם", אמר בשוודית חבר אחד והורה לשומרים, לעובדים ולמבקרים לשכב על הרצפה. שאר הגנבים התקדמו לעבר חדרי המוזיאון. הם נכנסו לחדר "ההולנדי" ולקחו ציור דיוקן עצמי קטן של רמברנדט. מהחדר "הצרפתי" הם לקחו שני ציורים של אוגוסט רנואר. סך הכול שלושה ציורים בשווי כולל של 40 מיליון דולר.

קריקטורה: מושיק גולסט

שתפו: