כניסה
הרשמה לניוזלטר

הוא חשף מה מסתתר מאחורי הציורים של גדולי האמנים, וגילה לטענתו את מיקום ״הגביע הקדוש״ של עולם האמנות – יצירת המופת החבויה של לאונרדו דה-וינצ׳י. כעת טוען מאוריצ׳יו סרצ׳יני שהיצירות במוזיאונים כמו הלובר – אינם מה שנראה לנו, ושציורים רבים שנקנים אינם מקוריים. ״זה מביש כשאת מבינה איך מתנהל שוק האמנות שמגלגל מיליארדי דולרים״, אומר בראיון האיש ששימש השראה לכתיבת ״צופן דה-וינצ׳י״

מאיה מזרחי | 27 בפברואר 2016 | חברה והיסטוריה | 11 דק׳

אינדיאנה ג׳ונס של האמנות

במשך עשרות שנים הסתובבו מיליוני מבקרים במוזיאון האופיצי בפירנצה והתרשמו מיצירות האמנות שנתלו על קירותיו. במיוחד משך את תשומת ליבם ציורו הלא גמור של לאונרדו דה-וינצ׳י - “הערצת חכמי הקדם״ - הנחשב לאחד משלושת הציורים החשובים ביותר באיטליה.

הציור מתאר את ישו כשהוא בזרועותיו של אמו, מרים הבתולה, בזמן שחכמי הקדם מגיעים לכרוע ברך בפניהם. העוברים ושבים לא יכלו שלא להתרגש מהציור, שבו נראה גם דה-וינצ׳י שצייר את עצמו, נכתב בפרשנויות של אנשי מקצוע.

תמונה: Lcblum/Wikimedia ,Guillaume Piolle/Wikimedia

תמונה: Lcblum/Wikimedia ,Guillaume Piolle/Wikimedia

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
מהנדסים בונים לא רק טכנולוגיה – אלא אמונה חדשה

מאיה מזרחי

אילוסטרציה: Shutterstock
לספר את האמת באופן שקרי – המניפולציה שמעצבת את המציאות שלנו

איל לוינטר

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
"לטיקטוק ולדיפסיק יש היכולת ליצור נרטיב משלהם. וכמו שידוע, מי ששולט בנרטיב – שולט בעולם"

יאן יקיאלק

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
דוקטרינת "המשוגע"

איל לוינטר

אילוסטרציה
מעבר למילים: הכוחות החבויים של אוטיסטים לא ורבליים

מאיה מזרחי

יותם נקר
לצאת למלחמה, לפגוש במוות ולחזור לחיים

דינה גורדון

שתפו: