כניסה
הרשמה לניוזלטר

עבור רבים מאיתנו, רק עצם שמיעת המושג עקירה כירורגית גורמת לנו לרעוד ולשקשק. במרפאת השיניים דנטלי…

תוכן שיווקי | 10 באפריל 2024 | תוכן שיווקי | 5 דק׳

מרפאת דנטלי פרסונלי – עקירה כירורגית באוירה נעימה וחיובית

עבור רבים מאיתנו, רק עצם שמיעת המושג עקירה כירורגית גורמת לנו לרעוד ולשקשק. במרפאת השיניים דנטלי פרסונלי לא רק שהפחד והחשש יעלם, התהליך כולו יתבצע באוירה נעימה וחיובית ללא כל סיבה לפחד. המרפאה הממוקמת בירושלים בהנהלת ד”ר שרית אברהם הינה המובילה בתחום עקירות כירורגיות ודוגלת בשיטת הטיפול ההוליסטי אשר יעניק לכם פתרון לא רק לבעיה המקומית של השן שחלתה, אלא גם בסיבה האמיתית להתהוות המחלה.

עקירה כירורגית – האם השד באמת כל כך נורא?

עקירה כירורגית הינה ניתוח לעקירת שן שלא ניתן לעוקרה באמצעים רגילים. הניתוח מתבצע על ידי רופא דנטלי אשר עבר התמחות בעקירות כירורגיות. הניתוח מתקיים בהרדמה מקומית בדרך כלל, אך כשמדובר בילדים או באנשים הסובלים מחרדות, ייתכן ותישקל הרדמה כללית. הניתוח עצמו יארך בין חצי שעה לשעה, ומאחר והוא כולל חיתוך של רקמות על מנת להגיע אל השן הסוררת והקשה לגישה ולאחר מכן תפירתן, ייתכנו מעט כאבים ביומיים שלאחר הניתוח. לאחר הניתוח תידרשו לשמירה על ההנחיות שיינתנו לכם, להקפדה של שטיפה וחיטוי האיזור ואכילת מאכלים קרים ורכים תוך המנעות מעישון ומאמץ גופני. לאחר מספר ימים של התאוששות שוב תחושו נפלא ותוכלו לחזור לשגרה מלאה, הכאבים שליוו אתכם בשל השן החולה או השבורה יעלמו, והפה שלכם יחזור להיות בריא ושלם כתמיד. אם אתם זקוקים לעקירה כירורגית פנו עוד היום אל מרפאת שיניים בירושלים – דר שרית אברהם ותזכו ליחס חם, תומך ומלווה לכל אורך התהליך, באוירה נעימה וחיוביות ותוך הפחתת חרדות ולחצים.

מה ההבדל בין עקירה רגילה לעקירה כירורגית?

אלו הם ההבדלים העיקריים בין עקירה רגילה לבין עקירה כירורגית:

מי רשאי לבצע?
סוג הרדמה
אופן ומשך הטיפול
עקירה רגילה

.

.

רופא שיניים רגיל.. מקומית..

.

עקירה רגילה מתבצעת באמצעות מלקחיים אשר מנענעים את השן עד לרפיונה ואז משיכתה החוצה. אין כל פגיעה בחניכיים או ברקמות עמוקות.

משך התהליך: כ – 15 – 20 דקות.

עקירה כירורגית
רופא דנטלי מומחה לניתוחים כירורגים מקומית או כללית, לשיקולו של הרופא הרופא המנתח יפשיל את הרקמות העוטפות את השן על מנת להגיע אליה בבטחה. לאחר מכן יתפרו הרקמות בתפר נמס מאליו.

משך התהליך: כ – 30 -60 דקות.

.

מי זקוק לעקירה כירורגית?

ההחלטה על עקירה כירורגית בירושלים תתבצע אך ורק על ידי רופא שיניים מקצועי, ייתכן שתוך ייעוץ עם רופא דנטלי המומחה לעקירות כירורגיות, וזאת על מנת למצות את כל האפשרויות האחרות שאולי ימנעו את העקירה. אולם במקרים מסויימים אין מנוס מעקירת שן שהגישה אליה קשה מאד או שהיא מורכבת ומסובכת מדי לעקירה רגילה. עקירה כירורגית תהיה מומלצת במקרים הבאים:

  1. שן בינה או שן רגילה שאין לה די מקום לצאת והיא דוחפת ופוגעת בשיניים שלצידה, מצב זה נקרא גם ‘שן כלואה’.
  2. שן במצב שחיקה או שהיא שבורה עד כדי כך עד שאינה מאפשרת אחיזה טובה במלקחיים לעקירה רגילה.
  3. שן טוחנת גדולה מאד שעקירתה בעקירה רגילה עלולה להוביל לדימום ולפגיעה ברקמות, או שהגישה אליה קשה ואינה נוחה לרופא שחושש מפגיעה בפיו של המטופל.
  4. שן ששורשיה נשברו ולכן משיכתה החוצה בעקירה רגילה לא תוציא אותה בשלמותה, ויש ללקט את שברי השורש באמצעות ניתוח. קורה לפעמים שעקירה רגילה מותירה שברי שורש בתוך החניכיים, ויש להוציאם באמצעות ניתוח כירורגי, משום שהשארתם שם פוגעת בהחלמה המלאה של המטופל.
  5. שן בעלת שורשים מעוקלים או ארוכים מהרגיל אשר עלולות לגרום לפציעת הרקמות בעת המשיכה בעקירה רגילה.
  6. שן אשר יש חשש כי לא תעמוד בלחץ של עקירה רגילה ותתפצח ותישבר תחת הלחץ של המלקחיים.
  7. רקמת עצם צפופה במיוחד אצל אנשים אשר יש להם צפיפות עצם מוגברת או חוסר גמישות המאפשרת עקירה רגילה.

הכנה לקראת עקירה כירורגית

אף על פי שבדרך כלל ההכנה לניתוח כוללת צום למניעת תשניק, דווקא בניתוח החניכיים רצוי ואף מומלץ לאכול דבר מה לפניו, מאחר ואת הצום תצטרכו לעשות לאחר הניתוח כדי שלא לפגוע באיזור המנותח. ארוחה קלה לפני הניתוח תעזור לכם לחוש טוב יותר ולהמנע מתחושת רעב. טרם הניתוח תישלחו לבצע צילום דנטלי מקיף, ובמקרים מסויימים אפילו צילום CT כדי שהרופא יוכל לתכנן היטב את המהלך הניתוחי. עליכם לדווח לרופא על מצבכם הבריאותי לרבות מחלות המסכנות אתכם כגון סכרת, יתר לחץ דם, בעיות בקרישה, מחלות כגון צהבת סי או HIV  אלרגיות ורגישויות למזון ותרופות וכדומה. כמו כן, תידרשו להתחיל את הטיפול האנטיביוטי יום או יומיים לפני הניתוח ולהפסיק תרופות מדללות דם על מנת להכין את הגוף. אם אתם מעשנים, תאלצו להיפטר מהרגל זה על מנת להפחית את הסיכוי לזיהומים. כמו כן, לעיתים ימליץ הרופא לפנות לשיננית זמן מה לפני הניתוח על מנת לבצע הסרת אבן שן וחיטוי כיסים דלקתיים כדי להפחית את הסכנה להתפתחות זיהומים בפה.

מה עושים לאחר העקירה?

לאחר העקירה תדרשו להקפיד על כל הוראה שקיבלתם מן הרופא ולנהוג בשיקול דעת ואחריות, להלן ההוראות הנפוצות ביותר, אך כמובן שעליכם להצמד לכל הוראה נוספת שתקבלו מן הרופא בנוסף:

1.הכאב לאחר העקירה הוא צפוי ואינו צריך להדאיג אתכם, תוכלו להשתמש במשככי כאבים המועדפים עליכם.

2. במשך השעתיים הראשונות לאחר הניתוח יש להמנע כליל ממזון ומשקה.

3. לא לירוק, לא לשתות בקשית, לא לשטוף את הפה במהלך כל היום גם אם לא נוח לכם וטעם הדם והתרופות השונות מציק לכם, זה יחלוף מעצמו.

4. אין לצחצח שיניים באיזור העקירה עד שרופא יתיר זאת.

5. יש לגרגר מי מלח חמש פעמים ביום לצורך חיטוי והשמדת חיידקים.

6. יש לצרוך מזונות רכים, קרים ומקררים, דוגמת גלידה, מעדן יוגורט ( או תחליפי חלב, על פי בחירתכם ) מילקשייק, שייקים שונים.

7. במידה ומופיעה נפיחות תוכלו להניח רטיה קרה, או להעזר בפלחי פרי רך קפוא.

8. במידה ואתם רואים דימום קל, תוכלו ללחוץ עליו קלות באמצעות שקיק תה, במידה והדימום מתגבר או נהיה כבד, יש לפנות בדחיפות למיון.

9. אין לבצע פעילות פיזית מספר ימים לאחר הניתוח.

10. אין לעשן.

11. אין לשתות אלכוהול (ולא, אלכוהול לא מחטא חיידקים, להיפך, הוא מעודד אותם).

12. אפשרו לעצמכם לנוח ליומיים שלושה, לא להתאמץ יותר מדי, לא להרים חפצים כבדים וגם לא לנהוג שעות ממושכות.

מרפאת דנטלי פרסונלי – איתכם לאורך כל הדרך לבריאות שלמה של הפה

מרפאת דנטלי פרסונלי בהנהלתה של ד”ר שרית אברהם הממוקמת בירושלים הינה המרפאה המובילה בניתוחים כירורגים, אך מעבר למקצועיות הרבה והנסיון הרב, כאן תוכלו למצוא אוזן קשבת, הרגעת כל הפחדים והחששות, יחס חם ואישי, אמפטי ורגיש, כדי שתוכלו לעבור את התהליך של הניתוח הכירורגי ללא חרדות וללא פחדים. בנוסף להליך הרפואי, תמיד נשים דגש על ריפוי הוליסטי ועל מציאת הגורמים להתהוותן של בעיות השיניים ופתירתם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מדינות ערב נגד התוכנית של שר הביטחון גלנט

יוני בן מנחם

התנגדות עזה בעולם הערבי לרעיון של שר הביטחון להקמת כוח רב לאומי בהשתתפות כוחות ממדינות ערב, שימלא משימות ביטחון ברצועת עזה. הפלגים הפלסטינים בעזה הודיעו כי יבצעו פעולות טרור נגד כל כוח כזה | פרשנות

אל תיכנעו לתיאוריית הגזע הביקורתית

פרופ’ רודני קליפטון

מגיל צעיר מספרים לנו שגזענות זה רע. גזענות, אומרים לנו, היא שילוב של דעות קדומות, זלזול, לפעמים אפילו ניסיון להשפיל, להתעלל או לפגוע באנשים – בגלל הגזע שלהם. זה יכול להיעשות ברמה האישית

חברת הנסיעות שמסייעת לתושבי עזה לעבור למצרים

דורון פסקין

חברת נסיעות מצרית גובה כ-5,000 דולר למבוגר ו-2,500 דולר לילד מעזתים המבקשים לעבור את הגבול המצרי כשחלקם נדרשים לשלם הרבה יותר

זוכרים שכדור הארץ היה שטוח?

אלון אולמן

לאורך כל ההיסטוריה מה שבאמת איפשר למהפכות לקרות היה שינוי תפיסה

גורמים מדיניים: משלחת מצרית תגיע מחר לישראל

יוני בן מנחם

משלחת מצרית תגיע מחר לישראל ותנסה להתניע את המגעים לעסקת חטופים | פרשנות   

האם יש תחליף לבית הספר?

דורית דינור

מאז המגפה, החינוך הביתי צובר תאוצה – ספר חדש נחלץ לעזרתם של הורים חדשים בתחום

שתפו: