כניסה
הרשמה לניוזלטר

לא משנה באיזה מסלול לימודים לתואר אתם בוחרים: לימודי מחשבים, לימודי משפטים, פסיכולוגיה או כל תחום…

תוכן שיווקי | 22 בנובמבר 2023 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

שיקולים לבחירת מיקום מוסד הלימודים

לא משנה באיזה מסלול לימודים לתואר אתם בוחרים: לימודי מחשבים, לימודי משפטים, פסיכולוגיה או כל תחום אחר. אתם עתידים לגלות כמובן, שיש לא מעט מוסדות לימודים בארץ, אוניברסיטאות ומכללות, אשר מציעות את מסלול הלימודים המבוקש על ידיכם.

אז זה נכון, שיש לא מעט שיקולים אשר ישפיעו על בחירת מוסד הלימודים ובין היתר: שם ומוניטין, תנאי הקבלה, העדפות אישיות ועוד.. אך יחד עם זאת, יש גם שיקול נוסף אשר אמור להשפיע על הבחירה והוא מיקום מוסד הלימודים.

זה נכון שיש סטודנטים לעתיד שנושא זה פחות משמעותי בעבורם והם יעדיפו לשים דגש על פרמטרים אחרים אשר אמורים להשפיע על הבחירה, אבל עבור רבים אחרים מדובר בנושא שיש לו חשיבות ואף חשיבות גבוהה ולהלן שיקולים אשר יכולים לסייע בקבלת ההחלטה הנכונה:

האם אתם מעוניינים להישאר בבית ההורים?

כידוע, סטודנטים נדרשים להוציא סכומים לא קטנים של כסף – שכר לימוד, הוצאות מחיה וכיוצא בזה.. ולכן, אם תהיה להם את האופציה לחוסך כסף הם “ייקחו אותה” ב-2 ידיים. אז כמובן, אפשרות להישאר בבית ההורים ולחסוך בהוצאות הכספיות עבור דירה ומחיה, יכולים להקל במידה רבה על הסטודנטים לעתיד.
לכן, כדאי להכניס את השיקול הזה לתמונה ובמידה ואתם רוצים להישאר בבית ההורים, ההמלצה היא לבדוק מוסדות לימוד הנמצאים באות הסביבה – כמובן, כדאי שתשקלו עם עצמכם איזה מרחק אתם מוכנים לעשות על מנת להגיע לאותו מוסד לימודים.

העדפות אישיות
ללא מעט סטודנטים יש העדפות אישיות לגבי מיקום מוסד הלימודים. יש כאלו אשר יבקשו ללמוד בסביבה עירונית אשר תאפשר להם את נוחות העיר, אפשרויות רבות יותר לעבודה ולאמצעי תחבורה. ויש כאלו אשר יעדיפו דווקא סביבה כפרית, רגועה ונעימה יותר – במקרה, כזה כדאי לבדוק מכללות יותר מרוחקות.

נגישות ותחבורה
יש להעריך את הנגישות של המיקום. גישה לתחבורה ציבורית, כבישים ראשיים וקרבה לתחנות רכבת עשויות להשפיע על הקלות שבה סטודנטים וסגל יכולים לנסוע אל המוסד וממנו. כמובן, שהשיקול הזה נוגע לשאלה איך הסטודנט מתכוון להגיע ללימודים, אם בתחבורה ציבורית או ברכב פרטי.

שוק העבודה
סטודנטים אשר מבקשים לשלב עבודה במקביל ללימודים או אולי מתכננים בשנים מתקדמות ללימודים להשתלב בעבודה, חשוב שיערכו בדיקה של שוק העבודה.  יש לבדוק את היציבות הכלכלית ושוק העבודה של האזור. שוק עבודה מקומי חזק יכול למשוך סטודנטים וסגל ולהגדיל את ההזדמנויות שלאחר סיום הלימודים לסטודנטים.

יוקר המחיה
מומלץ לקחת בחשבון את יוקר המחיה באותו אזור בו מוסד הלימודים ממוקם. יוקר מחיה נמוך יותר עשוי להתאים יותר לסטודנטים. יחד עם זאת, יש לזכור שבערים גדולות ומרכזיות יוקר המחיה אולי גבוה יותר, אך יחד עם זאת, יש גם יותר אפשרות לתעסוקה ולמציאת עבודת סטודנטים מתאימה – כך שכדאי להכניס גם את השיקול הזה לתמונה בעת קבלת ההחלטה.

על מעונות, דירות ופתרונות מגורים
סטודנטים אשר מבקשים לעזוב את בית ההורים, צריכים כמובן לבדוק את פתרונות המגורים האופציונאליים. יש לבדוק אם אותו מוסד לימוד מציע מעונות סטודנטים. אם יש באזור דירות אשר יכולות להתאים לסטודנטים – יחידות דיור או דירות שותפים. כדאי לבדוק כמובן גם מחירים, על מנת להבטיח עמידה בהוצאות הנדרשות.

דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר לבחור בסופו של דבר מסגרת לימוד אשר תענה על כל הדרישות והצרכים גם בכל מה שנוגע למיקום מוסד הלימודים – וכיודע, למיקום מוסד הלימודים יש חשיבות גבוהה והשפעה רבה על איכות החיים באותה התקופה.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מדרגות מרחפות בהרצליה פיתוח

מאיה מזרחי

משפחה עם שלושה ילדים בוגרים פנתה לאדריכלית שירלי דן שתכננה עבורם בית שהוא יוקרתי אירופי, אבל גם חמים ונעים, בהרצליה פיתוח. הבית נבנה מתוך מחשבה שהגינה והבריכה ישתלבו עם הבית באופן שיעצים את תחושת המרחב ויאפשר ליהנות, בכל פינה בבית, מהירוק ומהפסטורלי

חטיפי מדע ומעבר | היצור שחי לנצח

רקפת תבור

היצור שחי לנצח חשבתם פעם על האפשרות לחיות לנצח? על האפשרות לא להזדקן לעולם? אז מתברר שיש יצור ימי כלשהו שממש מצליח לחיות כך. זוהי ההידרה, היא מגיעה לאורך של עד כסנטימטר ומרבית גופה מורכב

אין כמו סיפור טוב כדי להעביר את סיפורה המורכב של ישראל

נדב רט

ספרו החדש של עמית סגל אודות הפוליטיקה הישראלית מעורר מחשבה ומעלה תובנות עמוקות על אודות ההיסטוריה שלנו

שר החוץ הסעודי: הממלכה תכיר בישראל רק אם הפלסטינים יקבלו מדינה

דורון פסקין

במהלך הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס דיבר הנסיך פייסל בן פרחאן על כמה מהתנאים הבסיסיים שיאפשרו לארצו להכיר בישראל

פרשנות: האמת על מצבו של יחיא סינוואר

יוני בן מנחם

הספינים שהופצו בשבועות האחרונים על גורלו של יחיא סינוואר התגלו כלא נכונים. הגיעה העת להפסיק את הלוחמה הפסיכולוגית הזו, שרק פוגעת באמינות מערכת הביטחון

רפורמת הדיור אושרה אתמול בממשלה – אלו פרטי התוכנית

גיא חדד

על פי הודעת משרד האוצר, התוכנית נועדה לשמור על הרציפות התפקודית בענף הבנייה, על רקע הפסקת כניסתם של הפועלים הפלסטינים מאז פרוץ המלחמה והקושי בגיוס עובדים חלופיים

שתפו: