כניסה
הרשמה לניוזלטר

זה 40 שנה שכלכלת ארה”ב לא נאלצה להתמודד עם שיעורי הריבית המטפסים במהירות גבוהה כל כך….

תוכן שיווקי | 18 ביוני 2023 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

בכל משבר מסתתרת הזדמנות: כיצד לתרגם את זינוק הריבית בארה”ב לרווח אפשרי למשקיעים

זה 40 שנה שכלכלת ארה”ב לא נאלצה להתמודד עם שיעורי הריבית המטפסים במהירות גבוהה כל כך. שיעור ריבית הבסיס, אשר מעודכן על ידי הבנק הפדרלי בארה”ב, זינק במהלך תשע הפעימות האחרונות לשיעור של 5% (קצה הטווח העליון) ויצר מציאות כלכלית שונה לחלוטין מהמציאות הכלכלית של העשור האחרון.

התנאים הפיננסיים הקיצוניים שנכפו על השוק בהפתעה, השליכו בצורה ישירה ועקיפה גם על כלכלות יציבות והשפיעו על התנהלותן הפיננסית של גופים רבים–מחברות ותאגידים שנאלצו לצמצם משמעותית את כוח האדם ועד לבנקים שקרסו בארה”ב ואירופה.

גם שוק הנדל”ן, אחרי שנים של תנופה חסרת תקדים, החל לחוות ירידה משמעותית בערכי הנכסים. על פי נתוני מדד Case-shiller העוקב אחר מחירי הדיור ב-20 ערים ברחבי ארצות הברית, בחודש ינואר ירדו מחירי הבתים בארה”ב בחודש השביעי ברציפות.

הירידה במחירי הנדל”ן בארה”ב היא תוצר של מספר סיבות – התייקרות המשכנתאות, ערוץ המימון העיקרי עליו מתבססים רוב הרוכשים והמשקיעים, בשילוב עם השינוי באקלים המאקרו-כלכלי בכלל ובשינוי סביבת הריבית בפרט.

המציאות הכלכלית החדשה משפיעה גם על חברות ובעלי נכסים, שמוצאים את עצמם מתמודדים עם החזרי הלוואות הולכים ותופחים, ונאלצים למכור את נכסיהם על מנת לייצר לעצמם נזילות. אך לעסקאות דיסטרס מהסוג הזה יש גם צד מרוויח – מנהלים מקצועיים ומיומנים בשוק הנדל”ן שיודעים לזהות את ההזדמנויות, לרכוש אותן במחיר נמוך משמעותי משווין הכלכלי העתידי ולהפוך אותן להשקעה משתלמת.

אין ספק שבתקופה כלכלית כזו, קל יותר להיות קונה מאשר מוכר. בעוד הרוכשים מתאימים את עצמם לסביבת הריבית החדשה ולרמות המחיר החדשות של נכסי הנדל”ן, המוכרים, שהתרגלו ובנו על המחיר הגבוה של נכסי הנדל”ן שלהם, מתקשים לעכל את ירידת הערך של נכסיהם ומסרבים להוריד במחיר.

ההתנגשות הזו מובילה לקפאון בביצוע עסקאות בתחום הנדל”ן, שמוביל לצניחה בהיקף הרכישות. הקפאון מאלץ את בעלי הנכסים לתמחר מחדש את הנכסים על מנת לנסות ולצלוח את המשבר ומוביל לירידת מחירים ברורה.

מנהלי השקעות מקצועיים ועתירי ניסיון, יודעים לנצל את חלון ההזדמנויות הזה, ולזהות את הנכסים שמחירם ירד בעקבות המשבר אך הם בעלי פוטנציאל להשאת תשואות עודפות לטווח הארוך.

חשוב לזכור כי לא כל נכס שמחירו צנח בעקבות הקפאון בענף הוא בהכרח עסקה משתלמת ובעלת פוטנציאל. כמו בכל רכישת נדל”ן, בעיקר כאשר היא מתבצעת מעבר לים, יש לבצע בחינה קפדנית ומעמיקה של הנכס ושל אופי הסביבה העסקית, וכן את התהליכים הדמוגרפיים העלולים להשפיע על ההיצע וביקוש לנכס זה בטווח הארוך.

בחינה מסוג זה חייבת להתבצע על ידי מנהל השקעות המתמחה באופן ספציפי בשוק בו מתבצעת העסקה, בשילוב עם שותפים מקומיים בעלי ידע המסייעים לו להבחין בין השקעה ספקולטיבית לבין השקעה איכותית המגלמת פוטנציאל לתשואות עודפות.

פרופימקס מנצלת הזדמנויות מסוג זה באמצעות הקרן השישית ממשפחת קרנות CircleOne, שהושקה לאחרונה וצפויה לבצע את השקעותיה במהלך 2025-2023, תקופה בה על פי רוב התחזיות עשויה להביא עימה היצע של אפשרויות השקעה מעניינות.

במשך למעלה מ-25 שנות פעילותה, צלחה פרופימקס נקודות שפל בכלכלה העולמית, בהם משבר הדוט.קום בשנת 2000 והמשבר הפיננסי העולמי ב-2008 (GFC).

בעקבות הפעילות במהלך אותם משברים, שינתה פרופימקס את אסטרטגיית ההשקעה והיא מתמקדת בעיקר בגיוס הון לקרנות הבית שמאפשרות פיזור רב-מימדי בין מנהלי השקעה, סקטורים, גיאוגרפיות ואסטרטגיות שונות.  אסטרטגיה זו מתאפשרת הודות לרשת שותפים אסטרטגיים מקומיים בארה”ב ומערב אירופה, מהשורה הראשונה ובעלי התמחות ספציפית בסגמנטים השונים, המאושרים לאחר בדיקת נאותות מקיפה.

כל אלו עומדים לרשות המשקיעים הפרטיים של פרופימקס גם במשבר הנוכחי, ומאפשרים לנו, יחד עם שותפינו ברחבי העולם, לנצל את ההזדמנויות על מנת להשיא למשקיעי פרופימקס תשואות אלפא גם הפעם.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
היסטוריה אחרת של עם ישראל

דינה גורדון

הפילוג בעם אינו שורש הרע, אלא סימפטום הקשור בזניחת התרבות והמסורת הייחודיים לעם ישראל

פרשנות: הרפורמה ברשות הפלסטינית היא הצגה גדולה

יוני בן מנחם

הרש"פ הודיעה על עריכת רפורמות במנגנוני השלטון שלה בהתאם לבקשת ממשל ביידן, אך נראה כי מדובר בשינויים קוסמטיים בלבד

מי מרים את הכפפה?

לירון גרוסמן

בעיות בלתי פתורות שדורשות סטארט-אפ - היזמים של "יזמות על הבר" מזהים הזדמנויות

פרשנות: האם ישראל באמת זקוקה כעת להסכם עם סעודיה?

יוני בן מנחם

ביידן מעוניין בהסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, אך הסכם בתנאים המוצעים כעת עשוי רק להחליש את ישראל במקום לחזק אותה

החליפה האדומה של מארק צוקרברג

איל לוינטר

הרשת החברתית המצליחה בעולם רוצה לחדור לסין, ואפילו מפתחת תוכנת צנזורה. איזה מחיר ערכי היא מוכנה לשלם, ומדוע גם הפרטים שלנו צפויים לעבור לבייג'ינג?

בחירת ארונות הזזה – כך תעשו זאת

תוכן שיווקי

היכולת לפתוח דלתות לצדדים במקום קדימה ואחורה תורמת לשיפור משמעותי באיכות החיים. אבל איך מעצבים ארונות כאלה ומה הקשר בין שביעות הרצון שלכם לבין חומרי הגלם והמסילה? הנה כל התשובות

שתפו: