הרשמה לניוזלטר

שנת 2020 הביאה איתה בכל זאת משהו טוב אחד – הסכמי השלום ונרמול היחסים עם דובאי והאמירויות. מה צפויות להיות השלכותיהם בעולם העסקי בישראל ובפרט בתחום הרכב, שידע שנה לא פשוטה? סאלאם עליכום

זאב נחמנזון | 31 בדצמבר 2020 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

דובאי בהילוך גבוה: על הסכם השלום עם האמירויות ושוק הרכב בישראל

הסכם השלום שנחתם בחודש ספטמבר האחרון בינינו לבין איחוד האמירויות בבית הלבן, הוא ללא ספק רגע מקונן והיסטורי הן עבורינו והן עבור העולם כולו. עד לרגע זה יכולנו רק לחלום או לדמיין את הרגע בו כף רגלינו דורכת על אדמותיהן של דובאי ואבו דאבי, שנשב במסעדה ערבית מודרנית, נבחין במסורת המשתלבת לה יחד עם מודרניזציה וליברליזציה ואיך לא – נבקר במבנה הגבוה בעולם, הבורג’ ח’ליפה המרהיב ביופיו. אז החלום התגשם ומאז כניסתו של ההסכם לתוקף, פקדו את האזור לא מעט ישראלים שרק חיכו לרגע המיוחל.

לצד התיירות השופעת והאטרקציות הרבות שמציע האזור, ישנן גם לא מעט הזדמנויות עסקיות פוטנציאליות שעשויות לשנות את עתיד הכלכלה בישראל – מתחום הנדל”ן ועד לשוק הרכב, המפותח במיוחד במדינות הללו.

אז כיצד צפוי ההסכם ההיסטורי לתרום רבות גם לענף הרכב בישראל, מתי אנו צפויים לראות את השפעותיו והאם קרוב היום בו נוכל לרכוש את רכב החלומות באחד מסניפיהן של חברות הרכב והליסינג השונות והפופולריות בארץ, דוגמת אלבר, שיתכן ותייבאנה ממדינות אלה דגמים חדשניים, יוקרתיים וייחודיים במחירים ובתנאי רכישה אטרקטיביים? הכל בכתבה הבאה.

מדובאי תצא בשורה

עושרן הרב של מדינות אלו בנפט הופך אותן למרכז עסקים הומה ובוחש, עם תנועה רבה ומסחר במגוון תחומים, כאשר איחוד קטן זה מהווה מעין מרכז שליטה אשר ממנו מוזרמים לא מעט כספים ומוצרים אל עבר המזרח התיכון ומחוצה לו.

ככל שמדובר בשוק הרכב, דובאי וחברותיה לאיחוד מייבאות מגוון עצום של רכבים ובדגש על רכבי יוקרה, מאירופה ומאסיה, דרכה הם מגיעים לארצות רבות במזרח התיכון וביניהן עיראק, איראן, מצרים, ובאופן עקיף גם לאלו שבדרום אמריקה, הנהנות אף הן מיכולותיהן העסקיות של האמירויות. עבורינו כישראלים עדיין לא נפתח אפיק ייבוא רכב ישיר מדובאי שכן כלל לא בטוח שקיומו של אחד יוביל להוזלה משמעותית במחירי הרכבים הסטנדרטיים אותם מורגל לשלם הציבור המקומי.

בייבוא פרטי של רכבי יוקרה לעומת זאת, כבר ניתן לראות שינוי וצינור עסקי ישיר יותר המוביל להפחתה במחיריהם של דגמי רכב רבים. לאלו מכם שחולמים לעמוד בפקקים של איילון בעודם נוהגים בלמבורגיני – יתכן והחלום יהפוך למעט נגיש יותר בעתיד הלא מאוד רחוק – וגם זו בשורה. לכשייפתח צינור לייבוא מקביל מדובאי, גם אם האפקט הכלכלי לא יורגש באופן מיידי, צפויה להיערך בארץ תחרות חדשה אך כזו שטובה בעיקר לנו, הצרכנים. תסמכו עלינו, משעמם לא יהיה כאן.

יש תחליף

איחוד האמירויות מוגדר כאיזור סחר חופשי וככזה, ניתן למצוא בו שלל הזדמנויות עסקיות וליצור שיתופי פעולה מפתיעים. אחד שכזה הוא עם שוק חלקי החילוף שהיה בין השווקים הראשונים שנפתחו בין איחוד האמירויות לישראל.

בעוד שנמל דובאי ממוקם מצוין מבחינה אסטרטגית מול יפן, קוריאה וסין, זורמים אליו חלפי רכב רבים. כך דווח על פי נתוני המכס בדובאי כי בשנת 2018 עברו בנמל זה חלקי חילוף בשווי מוערך של 10.3 מיליארד דולר. חלק לא מבוטל מהם כמו גם צמיגים מהיצרניות המובילות, מאופסן במחסנים ענקיים באיזור שסביב הנמל, כך שהם משמשים למעשה כמרכזי אספקה לוגיסטיים לחברות רכב רבות במזרח התיכון עם יכולת לשנע חלקים מהר יותר, ובדרך כלל גם במחיר אטרקטיבי יותר – עם שאיפה שיתגלגל בתורו גם אל הצרכן הסופי.

ויש גם ייצוא

במקביל למוצרים המוכנסים לארץ, האמירתים, כמו גם שאר העולם, מחשיבים את ישראל לבירת סטארט-אפ וטכנולוגיה מובילה ועקב כך, מתעניינים במה שאף היא יכולה להציע. רק לאחרונה החלה “מובילאיי”, הגאווה הישראלית, לפעול בדובאי ולהטמיע את הטכנולוגיה שלה בלמעלה מ-1,000 רכבים מתוך מטרה לקדם את חזון העיר החכמה במדינה שכבר מציעה חדשנות טכנולוגית אך תמיד צמאה ליותר.

לסיכום, נראה כי שוק הקכב שחווה בשנה החולפת טלטלה לא פשוטה וכבר החל להראות כמה סימני התאוששות בסופה, צפוי לחוות לא מעט שינויים חיוביים עקב הסכם השלום שנחתם עם איחוד האמירויות. בעוד שכעת ניתן להבחין בעיקר באלו המתרחשים בשוק הייבוא, אין ספק כי זוהי רק ההתחלה. הישארו מעודכנים.

שתפו את הכתבה:

דובאי בהילוך גבוה: על הסכם השלום עם האמירויות ושוק הרכב בישראל

שנת 2020 הביאה איתה בכל זאת משהו טוב אחד – הסכמי השלום ונרמול היחסים עם דובאי והאמירויות. מה צפויות להיות השלכותיהם בעולם העסקי בישראל ובפרט בתחום הרכב, שידע שנה לא פשוטה? סאלאם עליכום

זאב נחמנזון | 31 בדצמבר 2020 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

Shutterstock

הסכם השלום שנחתם בחודש ספטמבר האחרון בינינו לבין איחוד האמירויות בבית הלבן, הוא ללא ספק רגע מקונן והיסטורי הן עבורינו והן עבור העולם כולו. עד לרגע זה יכולנו רק לחלום או לדמיין את הרגע בו כף רגלינו דורכת על אדמותיהן של דובאי ואבו דאבי, שנשב במסעדה ערבית מודרנית, נבחין במסורת המשתלבת לה יחד עם מודרניזציה וליברליזציה ואיך לא – נבקר במבנה הגבוה בעולם, הבורג’ ח’ליפה המרהיב ביופיו. אז החלום התגשם ומאז כניסתו של ההסכם לתוקף, פקדו את האזור לא מעט ישראלים שרק חיכו לרגע המיוחל.

לצד התיירות השופעת והאטרקציות הרבות שמציע האזור, ישנן גם לא מעט הזדמנויות עסקיות פוטנציאליות שעשויות לשנות את עתיד הכלכלה בישראל – מתחום הנדל”ן ועד לשוק הרכב, המפותח במיוחד במדינות הללו.

אז כיצד צפוי ההסכם ההיסטורי לתרום רבות גם לענף הרכב בישראל, מתי אנו צפויים לראות את השפעותיו והאם קרוב היום בו נוכל לרכוש את רכב החלומות באחד מסניפיהן של חברות הרכב והליסינג השונות והפופולריות בארץ, דוגמת אלבר, שיתכן ותייבאנה ממדינות אלה דגמים חדשניים, יוקרתיים וייחודיים במחירים ובתנאי רכישה אטרקטיביים? הכל בכתבה הבאה.

מדובאי תצא בשורה

עושרן הרב של מדינות אלו בנפט הופך אותן למרכז עסקים הומה ובוחש, עם תנועה רבה ומסחר במגוון תחומים, כאשר איחוד קטן זה מהווה מעין מרכז שליטה אשר ממנו מוזרמים לא מעט כספים ומוצרים אל עבר המזרח התיכון ומחוצה לו.

ככל שמדובר בשוק הרכב, דובאי וחברותיה לאיחוד מייבאות מגוון עצום של רכבים ובדגש על רכבי יוקרה, מאירופה ומאסיה, דרכה הם מגיעים לארצות רבות במזרח התיכון וביניהן עיראק, איראן, מצרים, ובאופן עקיף גם לאלו שבדרום אמריקה, הנהנות אף הן מיכולותיהן העסקיות של האמירויות. עבורינו כישראלים עדיין לא נפתח אפיק ייבוא רכב ישיר מדובאי שכן כלל לא בטוח שקיומו של אחד יוביל להוזלה משמעותית במחירי הרכבים הסטנדרטיים אותם מורגל לשלם הציבור המקומי.

בייבוא פרטי של רכבי יוקרה לעומת זאת, כבר ניתן לראות שינוי וצינור עסקי ישיר יותר המוביל להפחתה במחיריהם של דגמי רכב רבים. לאלו מכם שחולמים לעמוד בפקקים של איילון בעודם נוהגים בלמבורגיני – יתכן והחלום יהפוך למעט נגיש יותר בעתיד הלא מאוד רחוק – וגם זו בשורה. לכשייפתח צינור לייבוא מקביל מדובאי, גם אם האפקט הכלכלי לא יורגש באופן מיידי, צפויה להיערך בארץ תחרות חדשה אך כזו שטובה בעיקר לנו, הצרכנים. תסמכו עלינו, משעמם לא יהיה כאן.

יש תחליף

איחוד האמירויות מוגדר כאיזור סחר חופשי וככזה, ניתן למצוא בו שלל הזדמנויות עסקיות וליצור שיתופי פעולה מפתיעים. אחד שכזה הוא עם שוק חלקי החילוף שהיה בין השווקים הראשונים שנפתחו בין איחוד האמירויות לישראל.

בעוד שנמל דובאי ממוקם מצוין מבחינה אסטרטגית מול יפן, קוריאה וסין, זורמים אליו חלפי רכב רבים. כך דווח על פי נתוני המכס בדובאי כי בשנת 2018 עברו בנמל זה חלקי חילוף בשווי מוערך של 10.3 מיליארד דולר. חלק לא מבוטל מהם כמו גם צמיגים מהיצרניות המובילות, מאופסן במחסנים ענקיים באיזור שסביב הנמל, כך שהם משמשים למעשה כמרכזי אספקה לוגיסטיים לחברות רכב רבות במזרח התיכון עם יכולת לשנע חלקים מהר יותר, ובדרך כלל גם במחיר אטרקטיבי יותר – עם שאיפה שיתגלגל בתורו גם אל הצרכן הסופי.

ויש גם ייצוא

במקביל למוצרים המוכנסים לארץ, האמירתים, כמו גם שאר העולם, מחשיבים את ישראל לבירת סטארט-אפ וטכנולוגיה מובילה ועקב כך, מתעניינים במה שאף היא יכולה להציע. רק לאחרונה החלה “מובילאיי”, הגאווה הישראלית, לפעול בדובאי ולהטמיע את הטכנולוגיה שלה בלמעלה מ-1,000 רכבים מתוך מטרה לקדם את חזון העיר החכמה במדינה שכבר מציעה חדשנות טכנולוגית אך תמיד צמאה ליותר.

לסיכום, נראה כי שוק הקכב שחווה בשנה החולפת טלטלה לא פשוטה וכבר החל להראות כמה סימני התאוששות בסופה, צפוי לחוות לא מעט שינויים חיוביים עקב הסכם השלום שנחתם עם איחוד האמירויות. בעוד שכעת ניתן להבחין בעיקר באלו המתרחשים בשוק הייבוא, אין ספק כי זוהי רק ההתחלה. הישארו מעודכנים.

שתפו את הכתבה:

שתפו: