כניסה
הרשמה לניוזלטר

הציבור חכם ולכן הציבור ישלם, פחות. שוק התחבורה הציבורית מצטרפת לגל הפיתוחים הטכנולוגיים שכובש כמעט את כל תחומי החיים שלנו, במטרה לייעל אותם ולהעניק לנו שירות טוב יותר. אז אילו אסטרטגיות טכנולוגיות ננקטות להגדלת מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית, ואילו מהן כבר זמינות בישראל? בכתבה לפניכם

שולי הזלקורן | 16 בדצמבר 2020 | תוכן שיווקי | 2 דק׳

עתיד התחבורה הציבורית בעולם

בשנים האחרונות ניתן להבחין באסטרטגיות חדשות להגדלת מספר הנוסעים במערכת תחבורה ציבורית, הבולט בניהם הוא ניידות כ-שירות (Mobility-as-a-Service). מדובר בפתרונות המציעים מערכת המשלבת שירותים מקוונים בזמן אמת כדי לספק לכל נוסע פתרון מותאם אישית עבורו למעבר המהיר והזול ביותר מנקודה א׳ לב׳ ולייעל את הזמן שאנו מבלים בדרכים. מגמות אלה רלוונטיות גם בישראל, ובמשרד התחבורה נערכים לשינויים קצרי וארוכי הטווח בתחום.

עתיד התחבורה הציבורית בעולם יושפע ודאי ממכוניות אוטונומיות, אך מלבד קצב הפיתוח והייצור, כלי הרכב האלה זקוקים, בין השאר, לתשתית כבישים חכמה כדי לזכות לאימוץ רחב. המעבר לאמצעי הסעת המונים חשמליים ופחות מזהמים יהפוך אותם לבחירה המועדפת על נוסעים רבים, אבל האטרקטיביות והרלוונטיות מושפעות מזמינות של פתרון טכנולוגי אוניברסלי, שיאפשר לנוסעים לבחור את התעריף וספק השירות המועדף; כמו גם מהיעדר חיבור מהק״מ הראשון ועד האחרון.

השלב הראשון בתכנון תחבורה ציבורית עתידית יעילה הוא יישום ניידות כשירות באמצעות אפליקציות התמצאות ותשלום חכמות ויעילות. אפליקציות כגון Jelbi של ה-BVG בברלין, מפעילת התחבורה הציבורית בבירת גרמניה, מספקת השוואת מחירים וזמני נסיעות בכלל אמצעי התחבורה (כולל כלי רכב שיתופיים, קטנועים חשמליים ועוד) ואפשרות תשלום. בישראל למשל, ניתן למצוא את *ANYWAY שמתחילה בימים אלה להעניק שירות תשלום לדמי נסיעה ותיקוף בתחבורה ציבורית, ובכך מייתרת את ההתעסקות עם כרטיסים פיזיים.

בהיעדר שירותי תשלום חכמים ההתניידות בתחבורה ציבורית בתוך ומחוץ לערים לרוב מייגעת וכוללת עמידה בתור לקניית כרטיס, חיפוש הכרטיס המתאים במסך מגע שבו נגעו כולם, תשלום והמתנה להדפסת הכרטיס וחשבונית המס. מדוע רכישת כרטיס נסיעה צריכה להיות שונה מקניית קפה או כרטיס לקולנוע, שואל מאט בלנקס (Matt Blanks), מנהל תחום תחבורה במאסטרקרד: ״זה נשמע נדוש, אבל תחבורה (ציבורית) היא הכוח המניע של העיר. אם אנשים לא יכולים להשתמש בקו Jubilee ברכבת התחתית של לונדון, רובע העסקים Canary Wharf יתקשה לתפקד״, הסביר בלנקס, שהיה מעורב בפרויקט כרטיס הנסיעה החכם אויסטר (Oyster) הלונדוני. אחרי הכל, פתרונות שמאפשרים עלייה מהירה לאוטובוס משפרים את בטיחות הנהג והנוסעים ומפחיתים עיכובים בזמני הנסיעה.


בהמשך למכרז של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. בשלב זה ניתן יהיה לשלם דמי נסיעה באמצעות היישומון באוטובוסים ובהמשך ברכבת ישראל (לא ברכבת הקלה). התשלום יהיה בהתאם למרחק הנסיעה שביצע הלקוח ויחויב באמצעות כל כרטיס אשראי, לרבות כרטיסי דביט ותייר, שהגדיר הלקוח בעת ההרשמה ביישומון.

החישוב לצורך התשלום מתבצע ב-25 בחודש עבור התקופה שבין ה-25 בחודש הקודם ועד ה- 24 בחודש הנוכחי. החיוב בפועל מתבצע לפי תאריך החיוב של כרטיס האשראי, למעט כרטיסי דביט ותייר עבורם החישוב והחיוב הם יומיים. כפוף לתנאי החברה ותנאי השימוש ביישומון. במכשירים תומכים.

עתיד התחבורה הציבורית בעולם

הציבור חכם ולכן הציבור ישלם, פחות. שוק התחבורה הציבורית מצטרפת לגל הפיתוחים הטכנולוגיים שכובש כמעט את כל תחומי החיים שלנו, במטרה לייעל אותם ולהעניק לנו שירות טוב יותר. אז אילו אסטרטגיות טכנולוגיות ננקטות להגדלת מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית, ואילו מהן כבר זמינות בישראל? בכתבה לפניכם

שולי הזלקורן | 16 בדצמבר 2020 | תוכן שיווקי | 1 דק׳

Shutterstock

בשנים האחרונות ניתן להבחין באסטרטגיות חדשות להגדלת מספר הנוסעים במערכת תחבורה ציבורית, הבולט בניהם הוא ניידות כ-שירות (Mobility-as-a-Service). מדובר בפתרונות המציעים מערכת המשלבת שירותים מקוונים בזמן אמת כדי לספק לכל נוסע פתרון מותאם אישית עבורו למעבר המהיר והזול ביותר מנקודה א׳ לב׳ ולייעל את הזמן שאנו מבלים בדרכים. מגמות אלה רלוונטיות גם בישראל, ובמשרד התחבורה נערכים לשינויים קצרי וארוכי הטווח בתחום.

עתיד התחבורה הציבורית בעולם יושפע ודאי ממכוניות אוטונומיות, אך מלבד קצב הפיתוח והייצור, כלי הרכב האלה זקוקים, בין השאר, לתשתית כבישים חכמה כדי לזכות לאימוץ רחב. המעבר לאמצעי הסעת המונים חשמליים ופחות מזהמים יהפוך אותם לבחירה המועדפת על נוסעים רבים, אבל האטרקטיביות והרלוונטיות מושפעות מזמינות של פתרון טכנולוגי אוניברסלי, שיאפשר לנוסעים לבחור את התעריף וספק השירות המועדף; כמו גם מהיעדר חיבור מהק״מ הראשון ועד האחרון.

השלב הראשון בתכנון תחבורה ציבורית עתידית יעילה הוא יישום ניידות כשירות באמצעות אפליקציות התמצאות ותשלום חכמות ויעילות. אפליקציות כגון Jelbi של ה-BVG בברלין, מפעילת התחבורה הציבורית בבירת גרמניה, מספקת השוואת מחירים וזמני נסיעות בכלל אמצעי התחבורה (כולל כלי רכב שיתופיים, קטנועים חשמליים ועוד) ואפשרות תשלום. בישראל למשל, ניתן למצוא את *ANYWAY שמתחילה בימים אלה להעניק שירות תשלום לדמי נסיעה ותיקוף בתחבורה ציבורית, ובכך מייתרת את ההתעסקות עם כרטיסים פיזיים.

בהיעדר שירותי תשלום חכמים ההתניידות בתחבורה ציבורית בתוך ומחוץ לערים לרוב מייגעת וכוללת עמידה בתור לקניית כרטיס, חיפוש הכרטיס המתאים במסך מגע שבו נגעו כולם, תשלום והמתנה להדפסת הכרטיס וחשבונית המס. מדוע רכישת כרטיס נסיעה צריכה להיות שונה מקניית קפה או כרטיס לקולנוע, שואל מאט בלנקס (Matt Blanks), מנהל תחום תחבורה במאסטרקרד: ״זה נשמע נדוש, אבל תחבורה (ציבורית) היא הכוח המניע של העיר. אם אנשים לא יכולים להשתמש בקו Jubilee ברכבת התחתית של לונדון, רובע העסקים Canary Wharf יתקשה לתפקד״, הסביר בלנקס, שהיה מעורב בפרויקט כרטיס הנסיעה החכם אויסטר (Oyster) הלונדוני. אחרי הכל, פתרונות שמאפשרים עלייה מהירה לאוטובוס משפרים את בטיחות הנהג והנוסעים ומפחיתים עיכובים בזמני הנסיעה.


בהמשך למכרז של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. בשלב זה ניתן יהיה לשלם דמי נסיעה באמצעות היישומון באוטובוסים ובהמשך ברכבת ישראל (לא ברכבת הקלה). התשלום יהיה בהתאם למרחק הנסיעה שביצע הלקוח ויחויב באמצעות כל כרטיס אשראי, לרבות כרטיסי דביט ותייר, שהגדיר הלקוח בעת ההרשמה ביישומון.

החישוב לצורך התשלום מתבצע ב-25 בחודש עבור התקופה שבין ה-25 בחודש הקודם ועד ה- 24 בחודש הנוכחי. החיוב בפועל מתבצע לפי תאריך החיוב של כרטיס האשראי, למעט כרטיסי דביט ותייר עבורם החישוב והחיוב הם יומיים. כפוף לתנאי החברה ותנאי השימוש ביישומון. במכשירים תומכים.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אחרי שהכריז על ריצה לנשיאות – מה הבטיח טראמפ לבוחריו?

צוות אפוק

ב-15 בנובמבר העביר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ את נאום השקת הקמפיין לנשיאות. טראמפ הבטיח 11 דברים שיעשה כאשר ייבחר לנשיא: 1. טראמפ אמר שיקצץ כספים פדרליים לבתי

"אין שום ברירה אלא לכבוש את עזה, להטיל ממשל צבאי ולטהר את המקום הזה מנוכחות של מחבלים ותשתיות"

דור לוינטר

ריאיון עם תת אלוף (מיל') אמיר אביבי, יושב ראש תנועת "הביטחוניסטים" ומייסדה. אמיר שירת במגוון תפקידים בכירים בצה"ל, בהם סגן מבקר מערכת הביטחון, ראש לשכת הרמטכ"ל, סגן מפקד אוגדת עזה, מפקד חטיבת שגיא, מפקד גדוד 605 ומפקד בית הספר להנדסה קרבית

להחליף את ההיסטוריה

מאיה מזרחי

מה היה קורה אילו נפוליאון היה איש עסקים מצליח או אם יוסף לא היה פותר את חלומותיו של פרעה - כיצד בחירה יכולה לשנות את ההיסטוריה כפי שאנחנו מכירים אותה היום

"אלה שדחפו מגבלות הכרוכות בכפייה, כמו סגרים, דרכון ירוק וחובת התחסנות, עשו בשנה אחת יותר נזק מאשר מתנגדי החיסונים עשו במשך עשורים. אנשים איבדו אמון במערכת"

יאן יקיאלק

ד"ר מרטין קולדורף מבית הספר לרפואה של הרווארד, החליט בשנתיים האחרונות לצאת למלחמה בעורכי הז'ורנלים הגדולים, בנשיאי האוניברסיטאות ובמרבית גופי התקשורת שקידמו מדיניות סגרים ומגבלות על אוכלוסיות שאינן בסיכון ויצרו לדבריו "מגפה בתוך מגפה". ריאיון

מה הסיכוי שלך לפגוש את עצמך?

נטע נס

העולם של כולנו הוא כאוטי ובלתי צפוי. בנוסף, בכדי לסבך את התמונה אנחנו רק בני אדם. המוחות שלנו לעתים קרובות מבולבלים, מוסחים, לא ממוקדים ולעתים נשלטים על ידי רגשות, מצבי רוח וחששות. כולנו

סם אלטמן, לשעבר מנכ"ל OpenAI, יצטרף למיקרוסופט ימים ספורים לאחר שהודח מתפקידו

יובל גומא

אלטמן יעסוק בחקר בינה מלאכותית במיקרוסופט. הדחתו הובילה עובדים נוספים ב-OpenAI להתפטר

שתפו: