כניסה
הרשמה לניוזלטר

החוק הישראלי אומנם מתיר לבני נוער להוציא רישיון כבר גיל 16 ותשעה חודשים, אולם הסטטיסטיקה העגומה של תאונות הדרכים מוכיחה שצעירים מתחת לגיל 24 מעורבים ביותר תאונות וניחנים בשיקול דעת לקוי. הפתרון, כמו במרבית הדברים, טמון כנראה בחינוך ובהעלאת המודעות

שחר קיסינג'ר | 30 ביולי 2016 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

ילד עם אוטו: האם נכון לאפשר רישיון נהיגה בגילאי העשרה?

פברואר 2016. שחר אביקסיס מהישוב לבון שבגליל, נוסעת יחד עם שלושה חברים נוספים לחגוג את יום הולדתה ה-17. במהלך הנסיעה, רכבם של הצעירים מאבד שליטה ומחליק לשולי הכביש. אביקסיס, שלפי ההערכות לא היתה חגורה, עפה מהרכב ונהרגת במקום. שני חברים נוספים שהיו איתה במכונית, נפצעים באורח קל.

המקרה הטראגי של שחר אביקסיס ז"ל, הוא דוגמה קטנה לסטטיסטיקה עגומה לפיה נהגים צעירים שנמצאים מתחת לגיל 24 מעורבים ב-24% מכלל תאונות הדרכים בישראל, אף על פי שהם עצמם מהווים רק 17% מאוכלוסיית הנהגים עצמה. הסטטיסטיקה הבעייתית הזאת, אגב, אינה נחלתם הבלעדית של הצעירים הישראלים, וניתן לראות נתונים דומים גם בבריטניה – שם נהגים בגילאי 17-24 מעורבים בלא פחות מ- 20% מכלל תאונות הדרכים.

תמונה: shutterstock

תמונה: shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
נקודות למחשבה – גיליון יוני 2018

צוות מגזין אפוק

Shutterstock
היגיון בריא – גיליון 382

דקל בנו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ״ץ, 12 בנובמבר 2024
נתניהו: "הפרה חמורה של הפסקת האש, ישראל תגיב בחומרה"

צוות מגזין אפוק

נקודה למחשבה: כוחו של עוגן פאנטום

דינה גורדון, איל לוינטר

שיגור של טיל חות'י | שימוש לפי סעיף 27א'
קצין חות'י בכיר: בעוד שנה יהיו לנו טילים שיכולים להגיע לאירופה ולמטרות גרעיניות של ארה"ב

דורון פסקין

דובר הטליבן זביחולה מוג’אהיד | Hoshang Hashimi/AFP via Getty Images
מדוע מפיצי טרור יכולים לפעול בטוויטר אבל טראמפ לא

ג'ק פיליפס

שתפו: