כולם מבינים היום שאחד מגורמי ההצלחה של ארגון הוא היכולת של יחידות הארגון לעבוד ביחד, ליצור…
תוכן שיווקי | 22 באוקטובר 2024 | תוכן שיווקי | 2 דק׳
יצירת שותפויות אפקטיביות כמפתח ליצירת אמון
כולם מבינים היום שאחד מגורמי ההצלחה של ארגון הוא היכולת של יחידות הארגון לעבוד ביחד, ליצור סינרגיה ושותפות אפקטיבית למען השגת מטרות הארגון.
"לא פעם ולא פעמיים נשאלנו, אז איך מייצרים שיתוף פעולה אמיתי? איך מייצרים אמון? שהרי גם כאן יש המון אגו, פוליטיקה ארגונית ועוד מגוון סיבות שלמעשה בהרבה מהמקרים מעכבות או מחבלות ביכולת שלנו לייצר אמון עם מחלקות מקבילות לנו בארגון. התשובה היא יצירת שותפות אפקטיבית קודם כל. ללא יצירת שותפות אפקטיבית לא נוכל להתקדם ליצירת אמון" כך מספר לנו זיו גפן, בעלים של חברת הייעוץ הארגוני "גפן ייעוץ ניהולי" כאשר ביקשנו להיפגש ולהבין קצת יותר על ההשפעה של בניית שותפויות בארגונים.
אם נלך מהסוף להתחלה, יש מחקרים שמראים שצוותים עם רמות גבוהות יותר של אמון מגיבים יותר בהצלחה לשינויים. לדוגמה, מחקר של המכון העולמי לניהול פרויקטים (PMI) מצא כי 71% מהארגונים בעלי הביצועים הגבוהים מעודדים באופן אקטיבי שיטות ניהול פרויקטים המקלות על זריזות ויכולת הסתגלות. בתוך ארגונים אלו, אמון בין חברי הצוות משחק תפקיד משמעותי במתן מענה מהיר לדרישות הפרויקט המשתנות או לגורמים חיצוניים.
במאמר אחר שפורסם ע"י "כתב העת הבינלאומי לניהול פרויקטים בעסקים", התוצאות מצביעות על כך שהצלחת מנהל הפרויקט עולה בסבירות גבוהה יותר ככל שמידת שיתוף הפעולה משתפרת, כך גם העלייה ברמת האמון בין חברי הצוות.
במאמר הזה, אנו מפרטים מהם היסודות ליצירת שותפות אפקטיבית, מהם אותם הגורמים שאם ניתן עליהם את הדעת בהתנהלות היומיומית שלנו בארגון וביצירת שותפות אמיתית אל מול הקולגות שלנו והעובדים שלנו, נוכל לייצר איתם אמון גבוה יותר, ומכאן הדרך סלולה להצלחת הארגון כולו.
אז מהם התנאים הקריטיים ששותפות צריכה על מנת שתהיה במיטבה?
אג'נדה משותפת: לשותפות יש זכות קיום אם יש לה מטרה משותפת. חשוב לבחון ולהעריך היטב מהי האג'נדה המשותפת, האם סדרי העדיפויות שלנו ברורים, האם יש לנו חזון לתמונת הצלחה משותפת ורק אז להמשיך הלאה.
תפקידים ברורים: בשותפות בריאה חשוב שתהיה הבנה שלכל אחד יש תפקיד כלשהו אותו הוא אמור למלא בשותפות, ולשם כך הוא חלק מאותה שותפות. לכל שותף צריך להיות תפקיד ברור. ערך ייחודי שכל אחד מביא לשותפות.
קבלת החלטות: בשותפות בריאה במקום להיות עסוקים בשאלות של גבולות סמכות ואחריות מתמקדים בלהניע החלטות לטובת המטרות המשותפות. בשותפות בריאה נחפש את הדרך לשים דברים על השולחן בפתיחות, להימנע מהאשמות ולקבל החלטות "נקיות" לקידום המטרה המשותפת.
שגרות: מעבר לחשיבות של בניית נוהלי עבודה מסודרים. חשוב לקבוע שגרת פגישות בין השותפים דרכן ניתן לייצר תקשורת איכותית להשגת המטרה המשותפת. קיומן של שגרות שכאלה בין השותפים מסייע לתיאום, סנכרון וחשיבה משותפת.
נורמות: השונות בין השותפים, כאשר מנוהלת נכון, מהווה מקור לחשיבה יצירתית, לחדשנות וצמיחה. ההבנה שכל אחד מהשותפים מביא כיוונים ותובנות אחרות לשולחן (מעצם שונות השותפים) היא זו שמייצרת שותפות אפקטיבית, כל עוד אנחנו מבינים את השונות, את הערך שלה ויודעים לכבד ולתת לה מקום.
כאשר נפתחת הדלת ליצירת שותפות אמיתית בין מחלקות ופרויקטים שונים בארגון – כל הארגון נראה אחרת. איך בפועל בונים את שותפות? איך בפועל מתחזקים שותפות? מוזמנים לעקוב אחרינו.