כניסה
הרשמה לניוזלטר

לאחר שממשל ביידן הוציא את החות'ים מרשימת הטרור ב-2021, הודיעה ממשלת ארה"ב כי בעקבות התקפותיהם האחרונות הם ייחשבו שוב לארגון טרור, על כל המשתמע מכך

דורון פסקין | 17 בינואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

ארה"ב: החות'ים יוגדרו כארגון טרור

ממשלת ארה"ב הודיעה היום (רביעי) שהיא החליטה להגדיר את המורדים החות'ים בתימן כארגון טרור, זאת לאחר ממשל ביידן הוציא את החות'ים מרשימת הטרור בפברואר 2021.

ג'ייק סאליבן היועץ לביטחון לאומי פרסם היום הודעה ובה נכתב: "במהלך החודשים האחרונים, חמושים חות'ים תושבי תימן עסקו בהתקפות חסרות תקדים נגד כוחות צבא ארה"ב וכלי שיט בינלאומיים הפועלים בים האדום ובמפרץ עדן. התקפות אלו תואמות את הגדרת הטרור. הם סיכנו את כוח אדם אמריקני, אנשי ים אזרחיים ואת שותפינו, סיכנו את הסחר העולמי ואיימו על חופש הספנות. ארה"ב והקהילה הבינלאומית התאחדו בתגובה ובגינוי של ההתקפות הללו בצורה החריפה ביותר.

"היום, בתגובה לאיומים ולפיגועים המתמשכים הללו, הודיעה ארה"ב על הגדרת ארגון אנסאר אללה, הידוע גם בשם החות'ים, כארגון טרור עולמי. הגדרה זו היא כלי חשוב לעכב את מימון הטרור של החות'ים, להגביל עוד יותר את גישתם לשווקים הפיננסיים ולהטיל עליהם אחריות על מעשיהם. אם החות'ים יפסיקו את התקפותיהם בים האדום ובמפרץ עדן, ארה"ב תעריך מיד מחדש את ההגדרה הזו.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 4 בדצמבר 2023 | צילום: Anna Moneymaker/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: