כניסה
הרשמה לניוזלטר

תשכחו מאנטישמיות קלאסית. על המערב משתלטת אנטישמיות המבוססת על “בריתות אדומות-ירוקות” הנשענות על אידיאולוגיית ה-Woke, ולסירה מצטרפים גם יהודים אמריקנים רבים שנמשכים ל”סוס הטרויאני” הזה, אומר לנו דיוויד ברנשטיין שעמד בראש ארגונים יהודיים בארה”ב

מאיה מזרחי | 6 ביוני 2023 | חברה והיסטוריה | 15 דק׳

האנטישמיות עוברת מיתוג מחדש: “ארגונים אסלאמיסטים מציגים את עצמם כעת כפרוגרסיבים העוסקים בזכויות אדם”

"קבוצות אסלאמיסטיות משתמשות היום באידאולוגיית ה-Woke כדי לקדם את המטרות שלהן ולערער את ישראל", אומר לי דיוויד ברנשטיין, שניהל עד לא מזמן את "המועצה היהודית לענייני ציבור" (JCPA) – ארגון הגג של הקהילה היהודית בארה"ב. ברנשטיין פרסם באוקטובר 2022 את הספר Woke Antisemitism שצולל לעומק הנושא, ובריאיון הוא מזהיר: "זה מציב בפני ישראל אתגר של ביטחון לאומי".

מה שברנשטיין מדבר עליו הוא סוג של אנטישמיות חדשה, אנטישמיות במסווה, הסוחפת אחריה ארגונים לזכויות אדם וארגוני שמאל קיצוני מאירופה ומארה"ב, הנותנים לה רוח גבית מדאיגה. הריאיון עם ברנשטיין נערך על רקע דוח של "המכון למחקרי ביטחון לאומי" שפורסם באפריל השנה והזהיר כי מטרת הקבוצות האנטישמיות היא להסוות את פעולותיהן ולמתג אותן מחדש תחת מטרייה של אידיאולוגיות פרוגרסיביות.

"קבוצות אסלאמיסטיות בארה"ב, כגון אלה המזוהות עם 'האחים המוסלמים', כרתו 'בריתות אדומות-ירוקות' עם תנועות פרוגרסיביות ועם תנועות שמאל פוליטי אמריקניות, כדי לעצב מחדש את דמותן בתודעה הציבורית כארגונים התומכים בזכויות אדם ובזכויות מיעוטים או כארגונים המקדמים רפורמות", נכתב בדוח.

Scott Olson/Getty Images

שתפו: