כניסה
הרשמה לניוזלטר

אם יש לכם מספר הלוואות שונות שמכבידות ומעיבות על ההוצאות החודשיות שלכם, אתם בוודאי מנסים לחשוב על דרך לצמצם את ההוצאה החודשית ואת הנטל של אותן ההלוואות. אחת האפשרויות שחשוב מאוד שתכירו, אם לא הכרתם עד כה, היא של איחוד ההלוואות. מה זה אומר לאחד הלוואות, איך בכלל מוציאים דבר כזה לפועל, ומדוע זה משתלם עבורכם במידה וזה אפשרי? ננסה להבין כאן

בחסות לאומי | 29 בנובמבר 2022 | תוכן שיווקי | 2 דק׳

איחוד הלוואות – מה זה ואיך?

קודם כל – מה זה איחוד הלוואות?

איחוד הלוואות הוא תהליך שמבצעים כאשר ישנן מספר הלוואות שונות, שעליהן אנחנו מחזירים כסף מדי חודש. תהליך זה הוא למעשה החלפה של כל אותן הלוואות בהלוואה מרכזית אחת, שמכסה את החוב שקיים בכולן בנפרד. למעשה, לא מדובר פה בדיוק באיחוד של ההלוואות, משום שההלוואות הקודמות שלקחתם נמחקות בתהליך לקיחת ההלוואה המרכזית – אך האפקט בסופו של דבר הוא זהה.

ניקח לדוגמה זוג שהתחתן, כשאחד מבני הזוג מביא איתו הלוואה עם יתרה לתשלום על סך של 50 אלף ₪, ואילו השני מביא הלוואה עם יתרה של 30 אלף ₪. לאחר איחוד חשבונות הבנק, בני הזוג ישלמו החזרים על הלוואות בסך מצטבר של 80 אלף ש"ח, עם ריביות נפרדות על כל אחת מההלוואות. איחוד הלוואות באמצעות הלוואה אחת (על סך של 80 אלף ש"ח, לצורך העניין) עם ריבית אחודה יכול להוריד את ההחזר החודשי במאות שקלים – מה שיוצר שינוי של ממש במציאות הכלכלית של אותו הזוג.

דרך מי ניתן לאחד הלוואות?

איחוד הלוואות הוא תהליך שניתן ונכון לבצע דרך הבנק, בין אם מדובר בבנק דרכו לקחתם את ההלוואות המקוריות ובין אם בבנק שאליו פניתם במטרה להיות לקוחות חדשים. במקרים רבים, מצטרפים חדשים לבנקים מקבלים הצעות אטרקטיביות מאוד של הלוואות בתנאי ריבית מיטביים, כך שבהחלט ניתן ליצור הלוואה אחודה שבאמצעותה תפרעו את ההלוואות הקודמות שלכם, ותתקדמו עם תשלום חודשי קבוע ואחוד. מלבד הבנקים, קיימות גם אפשרויות רבות אחרות ללקיחת הלוואות במציאות הכלכלית של ימינו, אך הריביות יהיו בדרך כלל גבוהות יותר, וההליך הבירוקרטי של סגירת ההלוואות הקודמות מורכב יותר ומתבצע באופן עצמאי לחלוטין על ידיכם.

תמונה: pixbay

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
"סימני השחיקה במערכת השלטון בסין ברורים"

צוות מגזין אפוק

ריאיון עם הסופר גורדון ג. צ'אנג על מצב השלטון בסין. "כשפקידי המק"ס ירגישו שהסוף מתקרב - הם יעלו על מטוסים ויברחו עם הכסף שלהם, וזה בדיוק מה שקורה עכשיו"

ללמוד מגאוני השחמט: החלש מנצח – שינוי יחסי הכוחות

צוות מגזין אפוק

מנהלים מיומנים, לוחמים ושחמטאים שמנסים להשיג יתרון בעודם במצב של חיסרון בוחרים באסטרטגיית "השני לטוב ביותר"

סיכום אירועי החג: עיר אוהלים מוקמת בחאן יונס, הטרור מתעורר בצפון הרצועה והחיסולים בלבנון

צוות מגזין אפוק

כמה מהאירועים החשובים שהתרחשו במהלך החג

פקידי הקונסוליה הסינית דרשו מיפנים לסגת מתמיכתם במופע ה- Shen Yun

מת'יו רוברטסון

במכתבים שנשלחו לאנשי עסקים ולפקידי ממשל יפנים צוין שהתמיכה במופע תשפיע על עתיד היחסים בין שתי המדינות

"מכניסים דלקים לרצועה כדי לאפשר את הקיום ההומניטרי של אותה אוכלוסייה שעזבה את צפון הרצועה ונעה דרומה"

צוות מגזין אפוק

סיכום הצהרת דובר צה"ל

כמה טיפ נהוג לתת לנותני שירות?

תוכן שיווקי

השארת טיפ היא סוגיה מורכבת שמחייבת היכרות עם תפיסות חברתיות מקובלות. בנוסף, צריך להפריד בין סוגים שונים של נותני שירותים לפני שמחליטים כמה כסף להשאיר לכל אחד ואחת מהם

שתפו: