כניסה
הרשמה לניוזלטר

המשטר הסיני ינסה להרחיב את הנוכחות הצבאית והאזרחית ב"שיטת הסלאמי" סביב קבוצת איים השייכת לטייוואן, עד שהדבר יהפוך לנורמה חדשה

איל לוינטר | 10 במרץ 2024 | גיאו-פוליטיקה | 3 דק׳

הדוקטרינה החדשה של שי ג'ין-פינג

רקע

סירה שתרצה לשוט מחופי סין עד לאי המרכזי של טייוואן תצטרך לעבור כ-130 קילומטר של מים. בתחילת דרכה היא עשויה לפגוש בקבוצת איים קטנה יחסית בשם קינמן, הנמצאת בשליטת טייוואן, וממוקמת רק קילומטרים ספורים מחופי סין.

כאשר צ'יאנג קאי-שק והצבא הלאומני הובסו ב-1949 על ידי הקומוניסטים ונסוגו לטייוואן, הם ביצרו את איי קינמן ושלטו בהם. כמה ימים לאחר שהמפלגה הקומוניסטית הסינית הקימה את הרפובליקה העממית של סין, מאו דזה-דונג הורה על מתקפה צבאית בניסיון להשתלט חזרה על איי קינמן, אבל חייליו של צ'יאנג קאי-שק הדפו את הקומוניסטים והאי נותר בשטחה של טייוואן. שנים ספורות לאחר מכן שוב ניסו הקומוניסטים להשתלט על איי קינמן אך ללא הצלחה.

ב-15 בפברואר השנה גברה המתיחות סביב האיים. שני דייגים סינים טבעו במרחק של כקילומטר וחצי מהם, לאחר שנרדפו על ידי משמר החופים של טייוואן. בשנות ה-90 קבעה טייוואן כי המים סביב האיים נחשבים כ''מים מוגבלים" שהכניסה אליהם אסורה. שני הצדדים – טייוואן וסין – דבקו מאז ברעיון הזה. לכן כאשר הדייגים הסינים נכנסו ל"מים המוגבלים", משמר החופים של טייוואן רדף אחריהם.

השמש שוקעת מעבר לעיר הסינית שיאמן, כפי שנראית מחופי איי קינמן שבריבונות טייוואנית | צילום: Chris McGrath/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: