כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפני שבועות ספורים הוגשו ההצעות במכרז על כריית מנהרות "הקו הירוק" של הרכבת הקלה בתל אביב….

פרופ' אביעד הכהן | 12 ביוני 2019 | מחשבות | 3 דק׳

איראן זה כאן?

לפני שבועות ספורים הוגשו ההצעות במכרז על כריית מנהרות "הקו הירוק" של הרכבת הקלה בתל אביב. למכרז, שהיקף העבודות בו מוערך בכ-15 מיליארד שקלים, ניגשו חמש חברות. המכנה המשותף שלהן – כולן סיניות. מקצתן, כך לפי מידע מוסמך, מקיימות בו-זמנית קשרי מסחר עם חברות איראניות.

זו אינה הפעם הראשונה, וככל הנראה גם לא האחרונה, שחברות סיניות מתמודדות במיזמי כלכלה גדולים במשק הישראלי. נמלי הים בחיפה ובאשדוד, הרכבת הקלה בתל אביב ובירושלים, כריית מנהרות הכרמל, מיזמי ענק בתחומי האנרגיה, המים, חברות מזון ענקיות, כימיקלים, תקשורת וסייבר – הן רק דוגמאות ספורות.

תמונה: shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
סינוואר גרם נזק אדיר לפלסטינים ולציר ההתנגדות בראשות איראן | פרשנות

יוני בן מנחם

האם שיתוף הפעולה בין הודו לרוסיה צריך להדאיג את המערב? | פרשנות

סא"ל (מיל') ד"ר אייל פינקו

חיזבאללה מודאג מהתגברות הפעילות האמריקנית להחלשתו בתוך הזירה הלבנונית | פרשנות

יוני בן מנחם

ההשלכות של תקיפת מתקני הנפט האיראניים | פרשנות

יוני בן מנחם

האם איראן עוברת לפיקוד ישיר על חיזבאללה? | פרשנות

יוני בן מנחם

האם הגנרל קאא'ני הוא החפרפרת הישראלית בטהראן? | פרשנות

יוני בן מנחם

שתפו: