כניסה
הרשמה לניוזלטר

מה מסתתר מאחורי ציורי הנופים הגדולים המסורתיים הסינים, ומדוע הפרקטיקה לא הייתה שמורה לציירים בלבד

מאיה מזרחי | 16 בדצמבר 2018 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

זרמים והרים בלי סוף

 אתה שואל אותי מדוע אני מתגורר בהרי האיזמרגד
    אני מחייך ואינני עונה, ליבי שליו
    פרחי אפרסק שטים על פני המים, נעלמים ללא עקבות
    זהו מרחב אחר, מעבר לעולם האנושי

   לי באי (762-701 לספירה)

"נוף ארבע העונות בסגנון המאסטרים הישישים" - ציור מאת וויי ג'י-קה, שושלת מינג (1644-1368) | תמונה: The Metropolitan Museum of Art

"נוף ארבע העונות בסגנון המאסטרים הישישים" - ציור מאת וויי ג'י-קה, שושלת מינג (1644-1368) | תמונה: The Metropolitan Museum of Art

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
Michelle Young, "The Art Spy", HarperOne, May 2025
המרגלת מהמוזיאון: רוז ולנד נגד מכונת הביזה הנאצית

מ.ג האנלי גוף

אודי בן סעדיה, "איש אשר רוח בו", כנרת זמורה דביר, אוגוסט 2025
השקט שממנו נבנית הגבורה 

חיים אבייב

לילי מרליס והארפו בקסלי, "זמן יוון", יצירה עברית, אוקטובר 2025
המדינה שבה הזמן מתיישב לידך לקפה

מאיה מזרחי

אלי-ה כהן, "מוּפָוַואדַאת", קוראים הוצאת ספרים, אוגוסט 2025
האמונה סוללת לאדם את הדרך 

דינה גורדון

אורין גנץ, "לעוף עם כנפיים שבורות", הוצאת אוריון, אוקטובר 2025
מנטרות מתוך האבל: ספרה של אם ששבה להאמין בחיים

דינה גורדון

דוד מנחם, "שלום במרומיו", הוצאת ידיעות ספרים, 2025
הזקנה, הרב והלולב

נדב רט

שתפו: