כניסה
הרשמה לניוזלטר

(מאמר שני מתוך שלושה)

צבי סטפק | 14 במאי 2018 | מחשבות | 3 דק׳

קפיטליזם והחברה הישראלית

האיום של מלחמת הסחר המתפתחת בין ארה"ב לבין סין על הגלובליזציה, שהיא אבן היסוד של הקפיטליזם, רק הוחמר מאז התפרסם המאמר הראשון שלי בסדרה בת שלושה פרקים. אבל, זה איננו האיום היחיד על עצם קיומו של הקפיטליזם.

האיום, הגדול לא פחות, מגיע מהתוצרים המעוותים שנלוו לקפיטליזם – פערי אי שוויון בתוך חברות רבות, כאשר ציבורים שלמים חשים שפירות הצמיחה בעשרות השנים האחרונות לא הגיעו אליהם, קרי, מעמד הביניים וכל מי שמתחתיו, אלא רק לשכבה צרה מאוד של העשירון, ואף המאיון העליון.

תמונה: Don Emmert/AFP/Getty Images

תמונה: Don Emmert/AFP/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
האסטרטגיה שמסתתרת מאחורי הכישלון

ד"ר משה רט

דוד בן-גוריון מכריז על הקמת מדינת ישראל, 14 במאי 1948
המסמך שמתאים לכולם: סוד כוחה של מגילת העצמאות

עמוס שביט

צ'אק נוריס
מדוע צ'אק נוריס לא באמת מת

ד"ר משה רט

תמונת אילוסטרציה: מגזין אפוק
הפרדוקס של הסובלנות

ד"ר משה רט

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
אחרי האזעקה: הקרב האמיתי מתרחש בראש

דינה גורדון

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
לא הכסף, לא השלטון – המשחק

ד"ר משה רט

שתפו: