האם מידת הפופולאריות שלנו בגיל יסודי ובתיכון יכולה להעיד על ההצלחה שלנו בחיינו הבוגרים? מתברר שכן, טוען פרופ' מיטש פרינשטיין, מחבר הספר Popular, שחקר את הנושא והגיע למסקנות מעניינות
ד"ר טניה מנון | 29 בספטמבר 2017 | פסיכולוגיה | 2 דק׳
מחשבות על נטוורקינג
חוקרים מצאו שאנו נוטים ליצור קליקות צרות של חברות עם אנשים שהם שכפולים של עצמנו: הם דומים לנו במראה והם חושבים ומתנהגים כמונו. הקליקות האלה נוחות לנו, אבל מונעות מאיתנו להכיר אנשים חדשים ולפגוש בהזדמנויות חדשות. דרך טובה יותר להרחיב את מעגל החברים שלנו היא לבחון את ההרגלים היומיומיים שלנו. אנחנו אולי רוצים מעגל חברתי רחב ועשיר יותר, אבל נשארים תקועים באותו מעגל צר, בגלל הרגלים בלתי מודעים שיש לנו. הנה כמה טיפים להתגבר על הרגלים אלה, ולהרחיב את המעגל החברתי שלנו, כפי שהצגתי בהרצאה שלי בטד X.
1. השתמשו יותר ב"תודה". אם מישהו ביקש ממך עזרה מקצועית, עזרת לו ובהמשך הוא הודה לך, זהו עוגן להרחבת מעגל החברים. במקום רק לומר "בכיף", או "אין על מה", כדאי להוסיף "אני יודע שאתה היית עושה אותו דבר בשבילי". רוברט ציאלדיני, שפיתח את תורת ההשפעה, מסביר שזו יכולה להיות תזכורת עדינה לכך שאתה עשוי לבקש ממנו טובה בעתיד. אבל זה עובד גם בכיוון ההפוך. אם מישהו עזר לך, במקום רק לומר "תודה", אמור, "אשמח לעזור לך בעתיד", או "אשמח לשתף איתך פעולה גם בעתיד".
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו