כניסה
הרשמה לניוזלטר

לאורך המאה ה-20 נחשב הידע לתחומו של המדע. מדענים היו יוצרי הידע. אולם עם מהפכת האינטרנט…

אשר עידן | 15 בדצמבר 2013 | מחשבות | 3 דק׳

ידע בעידן חוכמת ההמונים של הרשתות החברתיות

לאורך המאה ה-20 נחשב הידע לתחומו של המדע. מדענים היו יוצרי הידע. אולם עם מהפכת האינטרנט בסוף המאה ה-20, ובמיוחד עם מהפכת הרשתות החברתיות בתילת המאה ה-21, כלים כמו ויקיפדיה, בלוגים, פייסבוק, טוויטר ויוטיוב, הידע והגידול בידע עברו לידי ההמון. זוהי התרומה הגדולה של המאה ה-21 לחידוש פני הידע - דמוקרטיזציה כמעט מוחלטת שלו.

אך רבים טוענים שזה לא ידע ששההמון יוצר, אלא זבל. לכן עלינו לבחון: מהו ידע? מהו מידע? ומה הקשרים בין נתונים, מידע וידע. אז נוכל לבדוק אם ידע ההמון הוא זבל.

ד”ר אשר עידן

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
מה קורה כש"דילמת הקרונית" יורדת לפסים אישיים | דעה 

ד"ר משה רט

מנכ״ל ויו״ר אפוק, דור לוינטר
"אנחנו קהילה גדולה – עשרות אלפים בחרו לתמוך בעיתונות מסוג אחר"

צוות אפוק

הדרך הארוכה אל תוך עצמנו
הדרך הארוכה אל תוך עצמנו – והתרבות שמונעת מאיתנו ללכת בה | דעה

ד"ר משה רט

מסכי המסחר בוול סטריט, 17 בספטמבר 2025
מדוע צריך להיזהר מהגאות המלאכותית בשוק ההון | דעה

גלעד סלונים

היצר הרע הוא מעין רוח רעה הנכנסת באדם ומשבשת את שיקול דעתו
זה הילד הרע, לא אני | דעה

ד"ר משה רט

עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?
עיקרון האפקט הכפול – מה אתם הייתם עושים?

עידו פוקס

שתפו: