כניסה
הרשמה לניוזלטר

אחד ההבדלים הבולטים ביותר בין אנשים הוא המקום שבו הם ממקדים את מחשבתם: בעצמם או באחרים….

אלון אולמן | 11 באוגוסט 2015 | מחשבות | 3 דק׳

כל מה שאתם רוצים שיהיה לכם, תנו לצד השני

אחד ההבדלים הבולטים ביותר בין אנשים הוא המקום שבו הם ממקדים את מחשבתם: בעצמם או באחרים. רוב האנשים עסוקים רוב הזמן בחשיבה סביב האגו שלהם. לחשיבה הזו קוראים אמיל״י (אני, מה ייצא לי מזה?).

הם מנסים להשיג רווח מירבי לעצמם ולהימנע מהפסד. כשמדברים איתם על נתינה לאחר, הם בדרך כלל יחשבו - קודם כל שיהיה לי, אחר כך אתן לאחרים. הפרדוקס הוא שגם כאן, כמו במקרים רבים בחיים, הכול עובד הפוך. אנשים בעלי תודעה גבוהה מרוכזים קודם כל בנתינה לאחר. הם יודעים שככל שתיתן יותר, תקבל יותר, בכל תחום בחיים.

כל אדם ו/או מצב שאתם פוגשים, נסו להשאיר אותו במצב טוב יותר מכפי שהיה כשפגשתם אותו

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
האסטרטגיה שמסתתרת מאחורי הכישלון

ד"ר משה רט

דוד בן-גוריון מכריז על הקמת מדינת ישראל, 14 במאי 1948
המסמך שמתאים לכולם: סוד כוחה של מגילת העצמאות

עמוס שביט

צ'אק נוריס
מדוע צ'אק נוריס לא באמת מת

ד"ר משה רט

תמונת אילוסטרציה: מגזין אפוק
הפרדוקס של הסובלנות

ד"ר משה רט

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
אחרי האזעקה: הקרב האמיתי מתרחש בראש

דינה גורדון

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
לא הכסף, לא השלטון – המשחק

ד"ר משה רט

שתפו: