מה מתקבל כשמנסים להפוך רכב חשמלי לרכב-על חשמלי-ספורטיבי, כזה עם תאוצה אדירה ואחיזת כביש מופתית, וגם כזה שנע ללא נהמה
קול נהמה ירוקה
המגמה הירוקה המעודדת שמירה על הסביבה וידידותיות לטבע, לא פסחה גם על תחום הרכב. כיום ניתן למצוא מכוניות היברידיות המופעלות על ידי מנועי חשמל לצד מנועי הבנזין הוותיקים, וכעת, גם מכוניות חשמליות המונעות על ידי מנועי חשמל בלבד. הפתרון הזה כמובן מעניין וחכם כשמדובר ברכבי נוסעים המיועדים לקהל הרחב. אך מה קורה כשיצרני מכוניות-על מייצרים מכוניות חשמליות אקזוטיות?
צריך לשים לב לעובדה שכאשר מייצרים רכב נוסעים חשמלי להמונים, רוב הביקורת, לצד המחמאות, מתמקדת בכמה נושאים תפעוליים. ראינו את זה במשוכות אותן עוברת חברת בטר פלייס עם הרנו החשמלית: מהו טווח הנסיעה המקסימאלי בין טעינות/החלפות מצבר; עד כמה נפגע המרווח בתא המטען בשל אכלוס הסוללות החשמליות; ומה הן האמינות והסחירות הצפויות מרכב שכזה.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו