מה משותף לארגונים המצליחים בעולם? ואיך זה קשור לאסטרטגיה פשוטה שמיישמים ילדים בגן? הסופר דניאל קויל הצליח לפצח את כישורי שיתוף הפעולה וההנהגה בקבוצות מנצחות
איל לוינטר | 12 במרץ 2019 | פסיכולוגיה | 13 דק׳
מבחן הספגטי: איך להנהיג צוות לניצחון – המתכון הסודי של ילדים בגן
בתחילת שנות ה-2000 ערך המהנדס והמעצב פיטר סקילמן תחרות באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה, באוניברסיטת טוקיו ובעוד כמה מקומות. קבוצות של ארבעה אנשים התחרו ביניהן על משימה: לבנות את המגדל הגבוה ביותר האפשרי מ-20 יחידות ספגטי (לא מבושל), נייר דבק שקוף באורך מטר, חבל באורך מטר וסוכריית מרשמלו בגודל רגיל.
סקילמן הציב כלל אחד: הסוכרייה צריכה להיות למעלה. אבל החלק המעניין בתחרות לא הייתה המשימה עצמה שארכה 18 דקות בדיוק, אלא המשתתפים: סטודנטים מבתי ספר למנהל עסקים, אדריכלים, מהנדסים ו... ילדים בגן.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו
איור: מושיק גולסט
מבחן הספגטי: איך להנהיג צוות לניצחון – המתכון הסודי של ילדים בגן
מה משותף לארגונים המצליחים בעולם? ואיך זה קשור לאסטרטגיה פשוטה שמיישמים ילדים בגן? הסופר דניאל קויל הצליח לפצח את כישורי שיתוף הפעולה וההנהגה בקבוצות מנצחות
איל לוינטר | 12 במרץ 2019 | פסיכולוגיה | 13 דק׳
איור: מושיק גולסט
בתחילת שנות ה-2000 ערך המהנדס והמעצב פיטר סקילמן תחרות באוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה, באוניברסיטת טוקיו ובעוד כמה מקומות. קבוצות של ארבעה אנשים התחרו ביניהן על משימה: לבנות את המגדל הגבוה ביותר האפשרי מ-20 יחידות ספגטי (לא מבושל), נייר דבק שקוף באורך מטר, חבל באורך מטר וסוכריית מרשמלו בגודל רגיל.
סקילמן הציב כלל אחד: הסוכרייה צריכה להיות למעלה. אבל החלק המעניין בתחרות לא הייתה המשימה עצמה שארכה 18 דקות בדיוק, אלא המשתתפים: סטודנטים מבתי ספר למנהל עסקים, אדריכלים, מהנדסים ו... ילדים בגן.
רוצה לקרוא עוד?
להמשך קריאה הירשמו או התחברו