כניסה
הרשמה לניוזלטר

קבוצה של יוצאי פייסבוק וגוגל יוצאת כעת בקמפיין המזהיר אותנו מההיצמדות למסכים

רקפת תבור | 1 באפריל 2018 | מדע וטכנולוגיה | 3 דק׳

חרטה בעמק הסיליקון

בחודשים האחרונים אנחנו שומעים רבות על הנזקים שנגרמים לנו, ובמיוחד לילדינו, כתוצאה מריבוי שעות מסך. לאחרונה התארגנה קבוצה של בכירים לשעבר בענף ההייטק, במיוחד יוצאי גוגל ופייסבוק, שחשוב להם להזהיר אותנו מסכנות ההתמכרות. בתור מקצוענים המכירים את הטריקים של ענקיות התקשורת ואת המניפולציות שהן מפעילות עלינו כדי שלא נתנתק מהסמארטפון, הם מתחרטים על תרומתם החשובה משנים עברו להקמה ולביסוס תעשיות אלו.

הקמפיין החדש, שכותרתו "האמת על טכנולוגיה", מזכיר קצת פרסומים שאנחנו כבר מכירים למניעת עישון. הוא נועד להגיע לתלמידים, להורים ולמורים ולהסביר להם על הסכנות הכרוכות בשימוש מוגבר בטכנולוגיה.

רוג'ר מקנמי, איש עסקים בעל 35 שנות ניסיון של השקעות בהייטק, ממייסדי "המרכז לטכנולוגיה אנושית" | תמונה: Rob Kim/Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
חיבורים נסתרים: האם מבנה תאי המוח דומה לזה של היקום?

רקפת תבור

עיצוב אילוסטרציה: מגזין אפוק
אם הייתם חוזרים לעבר – האם באמת הייתם יכולים לשנות אותו?

רקפת תבור

אילוסטרציה: מגזין אפוק
הסכנה שבכעס: כיצד רגשות שליליים חורצים "צלקות" בגוף ובנפש

רקפת תבור

אילוסטרציה: מגזין אפוק
"ראינו במחקרים ששלב ההירדמות הוא רגע עוצמתי במיוחד לפתרון בעיות יצירתיות"

רקפת תבור

אילוסטרציה
מחיר השקר: האם סטייה מהאמת פוגעת בבריאותנו?

רקפת תבור

אילוסטרציה: מגזין אפוק
האלמנט הקוונטי: האם התגלה המקום שבו נוצרת התודעה?

רקפת תבור

שתפו: