קמפיין השיווק שפירק ארגון טרור
כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפני כשנתיים סיפרנו לכם איך חברת פרסום הצליחה לגרום לחברי ארגון טרור קולומביאני לנטוש אותו ולחזור לקהילה שממנה באו. מאז קרה משהו מפתיע

דינה גורדון | 29 בדצמבר 2016 | חברה והיסטוריה | 2 דק׳

קמפיין השיווק שפירק ארגון טרור

את הסיפור הזה הגשנו לכם בלעדית לפני כשנתיים. סיפור שעסק בחברת פרסום שהצליחה לגרום לחברי ארגון טרור קולומביאני לנטוש אותו. הכוונה היא לארגון הטרור המרקסיסטי פאר״ק, שניהל במשך כמעט 60 שנה מלחמת אזרחים עקובה מדם נגד ממשלת קולומביה. במהלך השנים האלה הוא ביצע מאות פיגועים המוניים, חטף אלפי אנשים, ביניהם מדינאים, שופטים, עיתונאים, שוטרים וחיילים לשם כופר, ובהמשך מימן חלק גדול מפעולות הטרור שלו באמצעות סחר בסמים.

ממשלת קולומביה ניסתה מהלך חדש ומפתיע מעבר למאבק הצבאי המתמשך. היא החליטה לפנות לאנשי הגרילה באמצעות כלי שיווק ופרסום, ולשכנע אותם לנטוש את ארגון הטרור ולחזור לחיות חיים נורמליים בתוך הקהילות שמהן הם באו. הם פנו למשרד הפרסום השני בגודלו בקולומביה, ששמו Lowe SSP3. לקוחותיו הם בדרך כלל חברות נפט, תיירות, מכוניות, טלפונים ניידים ועוד, ושאלו אותו האם בכוחו לעצב ״אסטרטגיה של תקשורת״ עם טרוריסטים מארגון פאר״ק. אסטרטגיה שתשכנע אותם לעזוב את ארגון הטרור.

צילום: Lowe SSP3

צילום: Lowe SSP3

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
שבת אחים גם יחד? מהפכת התרבות הגיעה לסלון הישראלי – אבל יש דרך חזרה

איל לוינטר

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
מהנדסים בונים לא רק טכנולוגיה – אלא אמונה חדשה

מאיה מזרחי

אילוסטרציה: Shutterstock
לספר את האמת באופן שקרי – המניפולציה שמעצבת את המציאות שלנו

איל לוינטר

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
"לטיקטוק ולדיפסיק יש היכולת ליצור נרטיב משלהם. וכמו שידוע, מי ששולט בנרטיב – שולט בעולם"

יאן יקיאלק

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
דוקטרינת "המשוגע"

איל לוינטר

אילוסטרציה
מעבר למילים: הכוחות החבויים של אוטיסטים לא ורבליים

מאיה מזרחי

שתפו: