כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי גורמים ירדנים, בית המלוכה מעריך כי לאחר חזרתם של ראש המל”ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר מוושינגטון, צה”ל יקבל אור ירוק מהדרג המדיני ויתחיל לפעול ברפיח | פרשנות

יוני בן מנחם | 21 במרץ 2024 | מחשבות | 3 דק׳

החששות של ירדן מכיבוש רפיח

על פי גורמים ירדנים, בית המלוכה הירדני מבין כי רגע האמת של כיבוש רפיח על ידי צה"ל מתקרב, וכי לאחר חזרתם של ראש המל"ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר מוושינגטון, שם נפגשו עם בכירי הממשל, צה"ל יקבל אור ירוק מהדרג המדיני ויתחיל לפעול נגד כוחות חמאס ברפיח.

ייתכן שהפעולה תתחיל כבר במהלך חודש רמדאן. להערכת ראש הממשלה נתניהו, יידרשו לצה"ל כחודשיים ימים לפרק את ארבעת הגדודים של חמאס באזור רפיח. להערכת המודיעין הירדני, תהיה זו תקופה פנימית קשה עבור ירדן. גם כך מפלגות האופוזיציה בירדן יוזמות הפגנות גדולות בערי הממלכה נגד המלחמה בעזה.

העיר רפיח נחשבת למעוז הגדול האחרון של חמאס ברצועה, ונפילתה בידי צה"ל פירושה כי צה"ל השלים את ההשתלטות על הרצועה והכריע את הזרוע הצבאית של חמאס. כיבוש העיר רפיח מעורר שוב אצל המלך עבדאללה חשש מפני הגירה של מאות אלפי פלסטינים משטח רצועת עזה למצרים ולירדן. הוא מודאג מהאפשרות שהימין הישראלי עדיין מחזיק בדעה כי "ירדן היא פלסטין" ויעודד את הפלסטינים לעבור מרצונם לשטח ירדן.

עבדאללה מלך ירדן בוועידת האקלים COP28 בדובאי, 1 בדצמבר 2023 | צילום: Chris Jackson/Getty Images

שתפו: